חשש ל-3,000 מונשמים

100 אלף בדיקות דם; כך מערכת הבריאות נערכת לגל השני

מערכת הבריאות נערכת לגל נוסף, אפשרי, של הדבקה בנגיף ה'קורונה', מחשש ל-3,000 מונשמים. ההיערכות: 100 אלף בדיקות דם לבדיקת נדבקים ומחוסנים; הוספת מיטות אשפוז, צוות וציוד (בארץ)

בדיקת דם (צילום: שאטרסטוק)

מערכת הבריאות נערכת לקראת האפשרות לגל נוסף של הדבקה מנגיף ה'קורונה', מתוך חשש שגל שכזה יתרחש במקביל ל'שפעת' מה שיגביר את מספר החולים המונשמים.

לפי הדיווח ב-ynet, הערכה במשרד הבריאות היא כי במקרה של התפרצות 'קורונה' יחד עם 'שפעת', הרי שאנו צפויים להגיע ל-3,000 חולים מונשמים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שיגר אמש מכתב לראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת ובו פירט את הצרכים של מערכת הבריאות לקראת החורף הבא, כשהוא כותב כי "אנחנו מוכרחים להיות מוכנים לגל הבא ולנצל באופן מיטבי את הזמן שיש לנו על מנת להיות ערוכים באופן מלא ככל הניתן".

לפי בר סימן טוב, מערכת הבריאות זקוקה ל-2,000 מיטות אשפוז נוספות, העלות: כשני מיליארד שקלים, זאת לצד 3,500 תקנים חדשים לרופאים, אחיות וכוח אדם תומך לבתי החולים, כשהוא מציין במכתבו כי האוצר טרם אישר תוספת תקנים ל-1,000 אחיות, עליה כבר סוכם.

כמו כן, מזהיר בר סימן טוב מפני מחסור בתרופות ובפרט בתרופות למערך הטיפול הנמרץ בישראל, ולשם כך הוא מציין כי נדרש תקציב של 1.5 מיליארד שקל. בנוסף, מבקש בר סימן טוב תוספת של 100 מיליון שקלים לבתי החולים העצמאיים.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאוץ (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בשבועיים הקרובים ישראל תצא למבצע ענק של בדיקות סרולוגיות, למציאת נוגדנים לנגיף, בקרב התושבים.

קופות החולים יערכו 100 אלף בדיקות דם כדי לבדוק את מפת התפשטות הנגיף בקרב האוכלוסייה, מי נדבק בו ומה מידת החסינות והנוגדנים שפיתח מפני הנגיף.

בר סימן טוב אמר ל'ניו יורק טיימס' כי "זוהי המשימה החשובה ביותר - להתכונן לגל הבא, במיוחד בזמן החורף. למזלנו הקורונה הגיעה אלינו אחרי עונת השפעת. אבל אנחנו לא יכולים להניח שלא יהיה גל נוסף או שהוא יקרה דווקא במהלך הקיץ".

"למזלנו הנגיף הגיע אלינו אחרי עונת השפעת, אבל אנחנו לא יכולים להניח שלא יהיה גל נוסף או שהוא יקרה דווקא במהלך הקיץ הקרוב", הוסיף בר סימן טוב.

יצוין כי עמדת ארגון הבריאות העולמי הינה שאין הוכחות שאנשים שנדבקו בנגיף והחלימו או פתחו נוגדנים - לא יכולים לחלות שוב. עם זאת, במשרד הבריאות מקווים לספק הוכחות לכך באמצעות הבדיקות שיערכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר