"בורא עולם ישמור"

שמעון לוי, שהיה חולה קורונה קשה, יצא לראשונה לחצר

לאחר שבועות ארוכים של התמודדות מתוחה עם נגיף הקורונה, הוציא היום צוות בית החולים את הרב שמעון לוי, אב לשבעה ילדים, לראות את אשתו - שהתרגשה מאוד • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
היציאה הראשונה לחצר. האישה והבנות - בכחול (צילום: דוברות איכילוב)

שמעון לוי, חרדי בן 55, היה חולה הקורונה הקשה ביותר בבית החולים איכילוב, והיום (רביעי) הוא יצא לראשונה מהיחידה לטיפול נמרץ המיוחדת בה היה מאושפז.

החולה, תושב בני ברק, אב לשבעה ילדים וסב לשבעה נכדים, נלקח לחצר בית החולים, ופגש את משפחתו תחת אור השמש, בליווי הצוות הרפואי.

רעייתו של שמעון, אסתר לוי, שביקרה אותו לראשונה, תיארה לאחר מכן: "זה היה מרגש מאוד. תמיד הלב שלי היה איתו, והייתה לי תקווה שעוד נצחק על הימים האלה ושבורא עולם ישמור עליו, והוא אכן שמע את תפילתנו".

"תודה לצוות הנפלא שמסר את נפשו, ללא יוצא מן הכלל, והפך למשפחה שלנו. בעזרת השם נזכה לעשות סעודת הודיה על הצלתו של בעלי", סיכמה אסתר בהתרגשות רבה.

הגעת הרעיה אסתר והבנות

לצד חולה זה, יצא לראשונה חולה נוסף שהיה בעבר במצב קשה מאוד. אפיק סויסה בן ה-22, מהצעירים ביותר בישראל שחלו כך בנגיף הקורונה. אמו אירית אמרה: "התרגשנו מאוד. פעם ראשונה עם המסכות, ובחוץ; זה היה שוק. אין לי מילים כדי להביע את השליחות של הרופאים והאחיות שמצליחים להישאר ממוגנים שעות עם ציוד מגן כזה. אני מודה מאוד על כל התפילות של עם ישראל, והנס הגדול שקרה לנו שקרה לנו כאן באיכילוב. בעזרת ה' בקרוב כבר נראה אותו עומד על רגליו בריא ושלם".

ד"ר עדי נמרוד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי, שליווה את מבצע הביקור יחד עם איריס ברמן, האחות האחראית של היחידה, סיכם: "לעתים נפשם של המטופלים משתופפת קמעה. זה תהליך שמתרחש בהדרגה, לאחר שהייה ממושכת של מצב מסכן חיים בטיפול נמרץ שמשול למעין 'בית כלא' מנוטר, עמוס במכשירים מנוכרים וצפצופים מחרישי אוזניים, במצב של דמדומים וחוסר ודאות קיום".

"בשלב זה, אנו חשים חובה לנטוע במטופלים תחושת אופטימיות, שיש אור בקצה המנהרה, ולכן מטעינים אותם באנרגיה חיובית ואופטימית. לצורך כך הוצאתי אותם מהאווירה הדחוסה של טיפול נמרץ אל האוויר הפתוח, להיחשף לאור השמש וציוץ הציפורים - מעין לגימת חיים ואנרגיה להמשך הדרך. תהליך זה הוא חיוני למטופלים, ובוודאי למשפחותיהם שחיות בדאגה וחוסר וודאות, וקל וחומר בשעה שנאסר עליהם לבוא במגע פיזי עם יקיריהם חולי הקורונה. אנו מקווים שמנת חיים זו תקל את משא המחלה של המטופלים ומשפחותיהם, במסע הקורונה שנפל עלינו כרעם ביום בהיר", סיים הרופא הבכיר.

אפיק ושמעון, שני החולים, בחצר בית החולים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר