ר"ע אלעד בראיון

פרוש מצא 'אשמה' בתחלואה בעירו: 'בני ברק קרובה אלינו'

רומז שהדבקת ה'קורונה' ההמונית באלעד היתה בגלל הקרבה לעיר בני ברק, בטוח ש-384 חולים זהו מצב מצוין ועוקץ את שר הבריאות החרדי יעקב ליצמן; צפו בפרוש, בראיון ל'רבינא במוניציפאלי' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם ר"ע אלעד ישראל פרוש (צילום: כיכר השבת)

העיר אלעד, שהיתה במקום השלישי בשיעור חולי הקורונה מבין הערים בישראל, ניצבת כיום במצב טוב יותר, ומנסה להתאושש מהקורונה ולהפגין סימני שגרה; ומה יותר "שגרה" מחזרתם של הקרבות הפוליטיים הפנימיים, הפעם בין דגל התורה וש"ס לבין ראש העיר ישראל פרוש.

כעת, בראיון ל'כיכר השבת', פרוש מסרב משום מה להתייחס לסערה הפוליטית המקומית, ובאשר למשבר הקורונה - הוא רומז שההדבקה ההמונית הייתה בגלל הקרבה לבני ברק, בטוח ש-384 חולים נחשב למצב מצוין ועוקץ את ליצמן. אלו עיקרי הראיון ל'רבינא במוניציפאלי':

מה המצב אצלכם בעיר, ואיך הגעתם לכמות הדבקה כה גבוהה?

"במגזר החרדי כולם גרים בדירות צפופות, יש לנו הרבה מאוד ילדים. מאז שדיברו על הקורונה, היו פה ישיבות יומיומיות עם פיקוד העורף וכל גורמי המקצוע. רק שני תושבים מעל גיל 60 נדבקו. כי שמרנו עליהם. אנחנו קרובים לבני ברק, היו הרבה מאוד נסיעות ולכן בסבב ההדבקה הראשון הייתה לנו הדבקה גבוהה".

ההדבקה היתה קשורה לעיר בני ברק?

"בפורים התכנסו, מטבע הדברים, כי היה מותר, והתסמינים הגיעו שבועיים לאחר מכן. אני לא מאשים את בני ברק או ערים אחרות. אנחנו גרים בבתים צפופים, ולכן המגזר החרדי חטף את זה בצורה חזקה יותר".

למה לא הוטל סגר על אלעד?

"אתה צריך לבדוק כמה נדבקים יש, וכמה בדיקות יש. אם יש רק 100 חולים מתוך אלף נדבקים, זה בעייתי. אבל 4500 בדיקות, עם פחות מ-400 חולים - זה נתון מצוין. אני אישית לקחתי חולים. אחרי בלגן שעשינו, היינו העיר הראשונה שהבאנו 'היבדק וסע' על חשבון העירייה".

"לא היה לי תושב אחד כמעט שהתנגד, וכל מי שפנינו אליו מיד יצא. למעלה היה בלגן: יש לי סגן ראש עיר, אבי שטרן, יו"ר איחוד הצלה, והיו לו תסמינים החל מפורים. הוא חיכה 12 יום לבדיקה. כשהגיעו לבדוק אותו, ביקש לבדוק את כל הילדים שלו. אמרו לו 'רק אם תצא חיובי'; התוצאה - 12 חולים נוספים".

איך שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות?

"תרגלנו ועבדנו בצורה נכונה. אם השלטון המרכזי היה עובד בצורה נכונה, לא היה נוצר קצב ההדבקה הזה. לצערי, היה נתק בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי. משרדי ממשלה לא ישבו עם ראשי ערים לגבי 'היבדק וסע' ולגבי אישורים לחולים".

"יש שר אחד שניסה, והיה פעלתן. לא פנו אליי עוד שרים. השר שניסה, ולא תמיד הצליח, הוא אריה דרעי: הלחיץ, דיבר והיה במצוקה, לאחר שהאשימו אותו בגלל שהוא חרדי, ולכן עשו את הסגרים. הוא היחיד שהרים טלפון ועשה שיחות. מגיע לו שאפו".

עם ליצמן לא שוחחת?

"ליצמן לא שוחח איתי. לא יודע אם אני צריך לשוחח איתו. משרד הבריאות עושה עבודה נכונה עם מד"א וקופות החולים. אל תאשימו את הרב ליצמן... הוא שר טוב, שעושה עבודה טובה".

מה דעתך על מעברו של ליצמן למשרד השיכון?

"אני שש שנים ראש עיר, ורק פעם אחת הייתי צריך אותו בתור שר הבריאות. ראשי עיריות לא צריכים את משרד הבריאות. עכשיו ליצמן הולך להחזיק תיק שכולם יצטרכו להגיע אליו. זו פעם ראשונה שיש ליהדות התורה תפקיד ביצועי, ואני חושב שתהיה לזה משמעות".

כמה מתוך מוסדות החינוך באלעד כבר נפתחו?

"אני לא לוחץ על אף אחד. אני נותן לזה לקרות לאט ובטוח".

באשר למצב הכלכלי: אתם מנהלים יד קשה מול תושבים?

"עשינו הנחות בארנונה, דחינו את זה בשלושה חודשים".

ישיבות ומוסדות משלמים שכירות בחודשיים האלה?

"אין פה באלעד מוסד שמשלם שכירות. העיר דואגת שלכל מוסד יהיה את המקום שלו".

ההורים משלמים את אותו שכר לימוד, למרות שהמוסדות לא משלמים שכירות?

"כשאני יהיה שר החינוך תשאל אותי את השאלות האלה. אני בקושי ראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר