מבט מפנים

'אור ישראל' פתחה את הזמן בתפוסה מלאה

ישיבת אור ישראל היא הישיבה השנייה שפתחה את זמן קיץ על פי "מתווה הקפסולות" • מתוך 350 תלמידי הישיבה - 280 התלמידים הראשונים שנרשמו, כבר החלו ללמוד. תיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ישיבת אור ישראל היא הישיבה השנייה שפתחה את זמן קיץ על פי "מתווה הקפסולות". 'כיכר השבת' שוחח עם תלמידים ושמע על השעות הראשונות של פתיחת הזמן, כפי שמעולם לא חוו.

נדמה, כי המשותף לכל הבחורים הלומדים ב'אור ישראל', הם היותם בעלי אישיות חלקה ובריאה, בלי סיבוכים או התחכמויות.

הסיבה לדבר הוא הסינון הקפדני שעורך ראש הישיבה במבחני הקבלה לישיבה, ששיטתו בדבר 'המשטר' המונהג בה, על ההתייצבות בזמן לסדרים ולתפילות, כבר קנתה לה שם בעולם הישיבות, ונדמה שמכל הישיבות בעלות וותק כמוה, היא לא השתנתה כלל מאז היווסדה. כעת, באופן היסטורי, משבר הקורונה שינה את הנהלים הקשוחים.

הישיבה הצליחה לסדר שהות לכ-280 תלמידים על פי מתווה הקפסולות, המחייב להפריד ולסגור כל קבוצה של 26 תלמידים בנפרד. מתוך 350 תלמידים 280 תלמידים הראשונים שנרשמו נכנסו לישיבה.

מבנה פנימיית הישיבה הבנוי בצורת האות ש' עם שלוש קומות חולק בקפדנות לעשרות קפסולות שונות.

באורח נדיר, סדרי הלימוד והתפילות המוקפדים בכל ימות השנה ישתנו לעת עתה באופן דרמטי. כאשר תפילת שחרית תחל רק בשעה 7:45 ואילו בסדר א' יתחיל בשעה 9:30. סדר ב' יתחיל בשעה 16:45.

השיעורים כללים והשיחות מראשי הישיבות הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי מרדכי רבינוביץ יתקיימו באמצעות מערכות כריזה עם שלוחות לכל קומות הפנימייה.

בהוראות לתלמידים נכתב כי צריך להקפיד על מניין קבוע, והחברותא תתבסס על אחד מהמניין הקבוע. כביסה באמצעות משלוח לבית התלמיד או שטיפה בתוך הקפסולה.

כל תלמיד יבדוק חום אחת ליום ויענה לעצמו על סקר רפואי. ניקיון יומי באחריות התלמידים השוהים בקפסולה, כאשר סופקו לכל קפסולה החומרים הנדרשים.

מונה נאמן קורונה לישיבה, הרב שמואל טירר מנהל הישיבה. כמו כן מונו חונכי קורונה לכל קפסולה. בשלב הראשוני, יתקיים בכל יום ביקורת של משרד הבריאות וועד הישיבות לבדוק שהישיבה עומדת בהנחיות המחמירות.

הישיבה אף ביקשה מהתלמידים ללכת במסדרונות באופן יחידי, ולא להתעכב בזוגות או בקבוצות.

(צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר