פייק ניוז

אלכוג'ל שנשאר ברכב, יכול לגרום לפיצוצו?

הודעה שרצה היום ברשת, הסבירה כי בימי הקיץ הלוהטים, אין להשאיר אלכוג'ל ברכב מחשש להתלקחות ופיצוץ הרכב • האם מדובר באזהרה נכונה? בכבאות והצלה מסבירים שלא (בארץ)

(צילום: shutterstock)

במהלך היום (רביעי), הופצה ברשת הודעה כי מי שמשאיר ברכב אלכוהול עם אלכוג'ל, הרכב עלול להתלקח או להתפוצץ. בכבאות והצלה מרגיעים ונותנים הנחיות.

בהודעה שרצה היום ברשת נאמר: "רבים מאיתנו מחזיקים ברכב אלכוג'ל לחיטוי מאחר ואנו מתקרבים לימים חמים מאד, ולפי הוראת משרד הבריאות אלכוג'ל יעיל צריך להיות בריכוז של 70% אלכוהול,זה יכול להיות מאד נפיץ בימים חמים וקיימת סכנת התלקחות".

"בחום של מעל 30 מעלות, האלוכוג'ל עלול להתלקח או להתפוצץ חלילה, אנא, קחו את האלכוג'ל אתכם כאשר אתם יוצאים מהרכב!".

אלכוג'ל בכניסה לאולפן 'כיכר'

בדוברות כבאות והצלה אשדוד, ראו את ההודעה ויצאו עם הודעה המסבירה כי אין סכנה שהרכב ויתפוצץ, אך יחד עם זאת צריך לשמור על כמה כלים בסיסיים.

"אין סכנת התלקחות או התפוצצות בהשארת בקבוקי חיטוי מסוג אלכוג'ל ברכב היות ולא מדובר במיכל לחץ. אלכוג'ל הינו חומר דליק, אך התלקחות של חומר זה תתרחש רק בעת מגע ישיר עם אש, ועל כן יש להימנע ממגע עם אמצעי הצתה לאחר חיטוי הידיים".

"לא מומלץ להשאיר אלכוג'ל ברכב", מבהירים בכבאות והצלה, "הואיל והחומר הפעיל עלול להתאדות ובכך תאבד פעולת החיטוי מיעילותה. אף על פי כן, אם משאירים בקבוק אלכוג'ל ברכב, יש לאפסן אותו במקום מוצל, כגון תא הכפפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר