הממשלה אישרה

ל"ג בעומר ב'קורונה': בלי סגר, ובלי מדורות

ממחר ועד יום אחרי ל"ג בעומר, אסור להגיע ולשהות במירון, מלבד הבודדים שיקבלו אישור מיוחד • בנוסף, הדלקות מדורות בכל הארץ ושהייה בסמוך אליהן - תיחשב לעבירה (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשל הקורונה, אישרו שרי הממשלה שורת הגבלות לל"ג בעומר. למרות זאת, השרים החליטו כי בשל השיפור במצב, לא יטילו סגר כמו בחג הפסח וביום העצמאות.

לפי הצעת המחליטים שעלתה בממשלה, ממחר ועד 13 במאי, תיאסר השהייה במירון וההשתתפות בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, מלבד למתגוררים במקום ולעובדים בשטח ההר.

בהר מירון, מקום אליו עולים רבבות מידי שנה בהילולת הרשב"י, יערכו רק שלושה הדלקות, ובכל אחת מהם ישתתפו רק עד ארבעים אנשים שיקבלו היתר מיוחד.

ההדלקה בבאיאן, שנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביום שני המליצה המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) על הטלת סגר בל"ג בעומר שיחול ביום שני הקרוב, במתכונת דומה לזו שהייתה בפסח וביום העצמאות, על מנת למנוע יציאה למדורות - אך חלק מהשרים הביעו התנגדות.

בין היתר, השר אריה דרעי אמר: "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

במהלך הישיבה, הוחלט לאסור באופן גורף הדלקת מדורות, כולל בחצרות הבתים. השר בצלאל סמוטריץ' התנגד ואמר: "אני לא מבין מה הבעיה אם אני רוצה לעשות מדורה בחצר שלי ולצלות כמה תפוחי אדמה לילדים".

אך המטה לביטחון לאומי צידד בעמדת משרד הבריאות, כמו גם מרבית השרים ובהם השר לביטחון פנים גלעד ארדן שהסביר: "בגלל שאין סגר, יבואו למדורות של מי שידליק מדורות בחצרו הפרטית".

נציב הכבאות אמר: "זו תהיה קטסטרופה אם נגביל מדורות בכל הארץ, אך נאפשר הדלקה בחצרות של בתים ובניינים - שם כבאיות יתקשו להגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר