דיווחים סותרים

בישראל התרברבו, בסוריה מבהירים: האיראנים מתבססים

גורמים ביטחוניים בישראל טענו כי "איראן מפנה בסיסים מסוריה", אך בארגון הסורי לזכויות אדם טוענים היום כי להיפך: "איראן ממשיכה בגיוס לוחמים למיליציות שלה בסוריה" (עולם)

(תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק)

האם האיראנים מתבססים בסוריה או נסוגים ממנה? גורמים ביטחוניים בישראל צוטטו אתמול אומרים כי בעקבות התקיפות, איראן מפנה בסיסים. בסוריה טוענים אחרת.

"לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים. סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל", אמרו בישראל.

אותם גורמים הוסיפו ואיימו, שעות לאחר עוד תקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, כי "ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה".

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (צילום: מתוך טוויטר)

אך בתגובה לגורמים, אמרו היום (רביעי) בארגון הסורי לזכויות אדם, כי איראן ממשיכה בגיוס לוחמים למיליציות שלה בסוריה וכי המיליציות פעילות במיוחד בדרום סוריה ובמזרחה.

עוד הוסיפו כי על מנת לגייס צעירים למיליציות, נותנים להם באיראן תמריצים כספיים וממירים את דתם לשיעים, וכי הצליחו לגייס בצורה זו 11 אלף סורים.

בהתבסס על רשת מקורות של הארגון בסוריה, הסבירו שם כי האיראנים דווקא מנצלים את העובדה שרוסיה עסוקה במבצע הצבאי מול טורקיה, ומבססת עוד יותר את כוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר