תחת מגבלות ופיקוח

החל מהבוקר: הקניונים והשווקים נפתחו

בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הסחורים להעמיס מחדש את הסחורה בשווקים אחרי תקופה ארוכה שהיו סגורים • גם הקניונים וחדרי הכושר חוזרים היום לפעילות תחת פיקוח (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שוק מחנה יהודה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) הגיעו הסחורים להעמיס מחדש את הסחורה בשווקים אחרי תקופה ארוכה שהיו סגורים בשל מגבלות הקורונה, גם הקניונים וחדרי הכושר חוזרים היום לפעילות תחת פיקוח צמוד.

כזכור, ההחלטה לפתוח את השווקים התקבלה לאחר לחצים קשים שהפעילו סוחרי השווקים שטענו כי הם נמצאים רגע לפני קריסה כלכלית וכי אין סיבה שקניונים ייפתחו והשווקים לא.

התנאים והמגבלות לפתיחת השווקים: תותר פתיחה של שוק קמעונאי לאחר אישור ראש הרשות המקומית ובכפוף לתנאים הבאים: הרשות המקומית תווסת את כניסת האנשים לשוק, לרבות העובדים ובעלי העסקים, כך שבכל עת לא ישהו אנשים באזור הפתוח לציבור ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר. הרשות המקומית תקבע ותיישם מנגנון להגבלת מספר השוהים בשוק, וכן תציב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום.

הרשות המקומית תקפיד ככל האפשר, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים בשוק רבות בתורים וזאת לשם מניעת צפיפות. יסומנו מקומות המיועדים לתור ויוצב שלט לעניין שמירה על מרחק. תיעשה הקפדה על כללי היגיינה וחיטוי משטחים.

בשטחי השוק יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים. הרשות המקומית לא תאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח השוק ולא תאפשר כניסת אנשים שאינם עוטים מסיכה לשוק.

התנאים והמגבלות לפתיחת הקניונים: מפעיל קניון יחויב בעמידה בכללים לשם שמירה על בריאות הציבור ויחתום על כך באמצעות טופס מקוון המצוי באתר משרד הכלכלה, שיועבר להמשך טיפולה של הרשות המקומית. במסגרת הכללים ימונה עובד שיהיה אחראי לביצוע הפעולות לשם שמירה על בריאות הציבור בקניון. יעשה ויסות של כניסת האנשים לקניון, לרבות עובדי הקניון, כך שבכל עת לא ישהו אנשים בקניון ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר.

יוצב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. תיעשה הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטר בין האנשים בקניון לרבות בתורים. יסומנו מקומות מיועדים לממתינים בתור וכן שלטים לעניין שמירה על מרחק. מפעיל של קניון יקפיד ככל הניתן שלא יהיו במעלית יותר מ-2 אנשים. תיעשה הקפדה על שמירת כללי היגיינה לרבות חיטוי משטחים. בשטחי הקניון יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים. לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, התייחס השבוע להחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת השרים ותומך בפתיחת השווקים ע"פ המתווה שהצעתי לפני מספר שבועות. אגף האכיפה והשיטור של עיריית ירושלים מוכן למשימה והחל מיום חמישי בבוקר יפרס בשוק ויוודא את השמירה על ההנחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר