בלעדי

אריה דרעי מספר על הילדות בצל הרב בקשי והמינוי לרב ראשי

השר אריה דרעי חוזר לימים בהם כילד בבת ים הכיר את הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שבזכותו הוא ואחיו נכנסו למוסדות תורניים, ועד המו"מ עם יצחק לרבין למינויו לתפקיד הראשון לציון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, חוזר לימים בהם כילד בעיר בת ים הכיר את הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שבזכותו הוא ואחיו נכנסו למוסדות תורניים, ועד המו"מ עם ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל למינוי הרב לתפקיד הרב הראשי והראשון לציון. את הראיון המלא נשדר במסגרת פרויקט מיוחד של ישי כהן במלאות ה-30 להסתלקות הראש"ל זצ"ל.

השר דרעי חוזר לימיו כילד בבת ים, שם דאג הרב זצ"ל שייכנס למוסד תורני: "נכון שהוא לא לקח אותנו לפנימיה, אבל ברחנו אין ספור פעמים הביתה בגלל התנאים הקשים, והוא היה זה שחיזק את אבא שלי כשכולם צחקו עליו, וכשהוא ראה את אבא שלי הוא היה קם לכבודו ואומר שהוא מחזיק שני ספרי תורה.

"לאחר מכן כשאבא חזר הביתה הוא אמר לאמא שלי, 'שמעת? הרב בקשי אמר שיש לנו 2 ספרי תורה', והיינו אז ילדים קטנים ממש".

דרעי חוזר לימים של מינוי הרב בקשי לתפקיד הרב הראשי והראשון לציון, בזמן ממשלת רבין: "זה התחיל בכך שאנחנו היינו המפלגה הדתית היחידה בקואליציה, ורבין אמר שנעשה חלוקה בנוגע לתפקיד הרב הראשי, ותוך כדי הוא הציע שאנחנו ניקח את הרב בקשי לתפקיד הרב הראשי הספרדי, והוא יקח את הרב שאר ישוב הכהן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

"כידוע שמרן הרב עובדיה זצ"ל רצה מאד את הרב לאו לתפקיד, ובהוראתו הודעתי לרבין שהיות ואנחנו לא מתערבים לו בענייני הביטחון, אז שגם לא יתערב בעייני הרבנות, וכך זכינו גם ברב בקשי דורון וגם ברב לאו.

"אני לא אשכח את השמחה של אבי מורי כשהוא ראה שאני בתפקיד שר הפנים מצליח למנות את הרב בקשי לתפקיד הרב הראשי, ומי שהכיר את הרב זצ"ל ידע שהוא מטבעו היה קצת מופנם, ובכל זאת ולא ראיתי אהבה של בעלי בתים כפי שהיו אוהבים את הרב בקשי ז"ל, וזה אכן משהו שאני לא שכחתי עד יומו האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר