"עוד פריצת דרך"

החוקרים חשפו בפני הנשיא: פיתחנו סדרת נוגדנים מנטרלי קורונה

נשיא המדינה ריבלין, שביקר במכון למחקר ביולוגי עם שר הביטחון, שמע לראשונה על המשך ההישג במאבק בקורונה: פיתוח של סדרת נוגדנים שמנטרלים את הנגיף • צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשיא המדינה, עם המדענים (צילום: קובי גדעון ועומר מירון, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (חמישי) יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה, שרשם השבוע הישג מדעי בקנה מידה עולמי במלחמה נגד נגיף הקורונה, וגילה כי ההישג גדול עוד יותר מכפי שהיה ידוע עד כה.

החוקרים חשפו בפני הנשיא, כי הם הצליחו לפתח סדרה של נוגדנים המנטרלים את הנגיף במנגנונים שונים - שמקורם בחולי הקורונה עצמם - שכבר נבדקו, והצליחו לנטרל את הנגיף האלים.

ריבלין שמע גם על צפי הפיתוח וההשלכות הכלכליות הרחבות שלו, וביקש מאנשי המכון ומהשר בנט שמלווה ומקדם את פיתוח הנוגדנים מתחילת הדרך, לשים לנגד עיניהם את הפריפריה בישראל, ובאופן ספציפי את האפשרות להקים מפעל חיסונים בירוחם; ישוב שכבר עמל בימים אלה על התשתית הרלוונטית לשם כך.

יצוין, כי הישג מדעי זה הוא בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה, אך לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, שיימשך מספר חודשים, והוא אמור לתת מענה גם במקרה שהנגיף עובר מוטציה.

בימים הקרובים ירשום המכון הביולוגי את הנוגדנים שפותחו כ'פטנט', ולאחר מכן יפורסם גם מאמר מדעי על ידי חוקרי המכון לביקורת עמיתים.

במהלך הסקירה שקיבל אמר נשיא המדינה: "בשבוע שעבר חגגנו 72 שנות עצמאות. עצמאות ביולוגית היא חיונית למדינת ישראל. בעולם כולו מייחלים ליום שבו יימצא נוגדן, חיסון, תרופה או טיפול שיאפשרו לנו להציל חיים. משיחותי עם מנהיגי העולם עולה, שבכל הקשור לפריצות דרך ולחדשנות, הם נושאים אלינו עיניים. התהליך מורכב ואורך זמן, אבל כל פריצת דרך שלכם היא צעד משמעותי לניצחון".

"כולי תקווה שמציון תצא הבשורה; בשורה שתאפשר לנו לערוב לבריאותו של כל מי שחייו נתונים בסכנה. שנוכל להוציא מהבידוד הקשה את סבא וסבתא, ואת כל האוכלוסיות שבסיכון, ושנוכל לשחרר את המשק", הוסיף ריבלין, שהודה למדענים: "המוסד הזה הוא הגאווה שלנו, תודה לכם! אתם תפארת מדינת ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט סיכם: "זה יום גדול לישראל: עוד פריצת דרך ישראלית גדולה, תוך פחות משבוע, שתאפשר לא רק התמודדות עם הזן הנוכחי של נגיף הקורונה, אלא גם עם מוטציות אפשריות".

"הנחיתי את מערכת הביטחון ואת המכון הביולוגי להתקדם במהירות הגבוהה ביותר, כדי להגיע לתרופה המונית. לא נחסוך כסף או משאבים. הכל - כדי לקצר את הזמן עד לתרופה מסחרית", סיים השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר