קידוש ה'

בנוכחות טראמפ: הרב החרדי נשא דברי אמונה על הקורונה

בבית הלבן התקיים אמש (חמישי) 'יום תפילה לאומי' עם ראשי דתות ובהשתתפות הרב החרדי אריאל סאדווין שדיבר על אמונה וביטחון בה' גם בזמנים קשים של נגיף הקורונה שהתפשט בארה"ב (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הרב סאדווין נושא דברים בנוכחות הנשיא טראמפ (צילום: הבית הלבן)

טקס מיוחד נערך אמש (חמישי), בבית הלבן בו צוין 'יום התפילה הלאומי'. נשיא ארה"ב ורעייתו יחד עם בכירי הממשל, התאספו במדשאות הבית הלבן וקיימו את הטקס יחד עם מנהיגי כל הדתות.

מי שערך את התפילה היהודית היה הרב החרדי אריאל סאדווין, מנכ"ל 'אגודת ישראל' במרילנד. בתפילתו, הזכיר הרב סאדווין את הפסוק בשיר השירים: "הנה זה עומד אחר כתלנו, משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים", כשהוא מביא את המדרש שמסביר את הפסוק כמתייחס לקב"ה שגם כאשר אינו נראה שנמצא איתנו, הוא עדיין איתנו ו'מציץ מן החרכים'.

הרב סאדווין, שגדל והתחנך בישיבות 'נר ישראל' ו'מיר', קישר את הפסוק למצב הקשה בארה"ב בהתפשטות נגיף הקורונה ואמר - לעיני נשיא ארה"ב ובכירי הממשל - כי גם כעת, הקב"ה נמצא איתנו.

"אבינו האב הרחמן", ציטט הרב את התפילה הידועה. "המילים הללו כל כך נוגעות לימים אלו בהם אנחנו נמצאים בזמנים מאתגרים. הקשר שלנו איתך, הקב"ה, נדמה כי הוא כל כך שונה מבעבר. לא התפללנו בבתי כנסיות כבר חודשים; המקומות בהם אנחנו מתפללים 3 ביום, היכלי התפילה - הכל סגור, ריק, חשוך.

"נכון, יש פחד חולי ומוות בכל מקום שרק נפנה, אבל אנחנו יודעים שאתה עדיין שם, מסתכל עלינו - 'מציץ מן החרכים'. ריבונו של עולם, רופא כל בשר, אנחנו מתחננים שתסיר מעלינו את המגיפה מעל פני האדמה, רפא את החולים, נחם את האבלים ותעזור לנזקקים".

בסיום דבריו, נשא הרב סאדווין תפילה לשלומה של מלכות. "אבינו שבשמים, ברך את הנשיא ורעייתו וסגן הנשיא וכל הממשל כמו גם מנהיגי המדינות והערים שצריכים להחליט החלטות קריטיות בכל יום ויום. ברך את הרופאים אחים אחיות ומגישי עזרה ראשונה שמקדישים את חייהם להציל חיים של אחרים וברך את כל 330 מיליון ילדיך בארצות הברית של אמריקה".

מידי שנה, ביום חמישי הראשון של חודש מאי, נערך בבית הלבן טקס 'יום התפילה הלאומי' עם ראשי ומנהיגי הדתות השונות. יום התפילה נחקק בקונגרס בשנת 1988 ומוגדר כ"יום תפילה הלאומי, בו האמריקנים מכריזים כי התפילה היא שמנחה ומחזקת את מדינתנו, ואנו מביעים, בענווה ובהכרת תודה, את הסתמכותנו האיתנה על ההגנה של ההשגחה האלוקית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר