תקדים

הגר"ד קוק התיר לכהנים להיכנס לקבר רבי מאיר בעל הנס

במשך עשרות שנים נוהג המקובל רבי דב קוק להתפלל מחוץ לקברו של רבי מאיר בעל הנס, בשל היותו כהן, אך כעת, לאחר שבחן את המקום - באמצעות מידע שקיבל - פסק לראשונה להיתר (בארץ)

רבי דב קוק (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במשך עשרות בשנים, נהג המקובל מטבריה, הגאון רבי דב קוק, להתפלל מחוץ לקבר של רבי מאיר בעל הנס מטבריה. בזכות תיעוד שתיעדו מקורביו, הכריע הגר"ד, כי הכניסה לכהנים תהיה מותרת מהצד הספרדי.

מקורבו של הרב, מספר ל'כיכר השבת', את השתלשלות המקרה: "מכיוון שפתח המערה שבה קבור רבי מאיר פתוחה רק לכיוון הצד של הבו האשכנזים נכנסים, אין הטומאת מת עוברת לצד הספרדי".

"לכן הכניסה לכהנים תהיה מותרת - ללא כל ספק", מסביר המקורב לרב ומוסיף, "בתיעוד שנשלח אליכם, נראה הרב קוק (שהוא עצמו כהן, ולא מכיר את המקום - על פי הראיה) מקבל הסבר מפורט על צורת המערה והמבנים".

"הרב קוק שמח מאוד שהוא עצמו יוכל להגיע להתפלל במקום החדש המרחיב את הדעת, מאחר שעד עכשיו היה הרב קוק מרבה לפקוד את המקום ולהתפלל בחוץ".

בנוסף לכך, ל'כיכר השבת' נודע, כי המקובל הרב דב קוק, שחלה לפני כחודש בנגיף הקורונה ואף אושפז בבית החולים לסרוגין, החלים מהנגיף ובימים האחרונים ניכר שיפור משמעותי במצבו הבריאותי.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואת הרב דב הכהן בן שושנה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר