החזרה לישיבות

הראב"ד לתלמידיו: 'מי שלא בא ל'קפסולה', שיבהיר איפה ילמד'

בישיבתו של הגר"מ שטרנבוך אימצו את 'מתווה הקפסולות', והערב יחזרו אליה התלמידים. במכתבו לבחורי הישיבה הודיע הראב"ד, כי מי שלא חוזר, עליו להסביר היכן הוא לומד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

גם בישיבתו של הגר"מ שטרנבוך אימצו את מתווה הקפסולות' שנחשף ב'כיכר השבת', והערב (מוצ"ש) יחזרו אליה התלמידים. במכתבו לבחורי הישיבה הודיע הרב, כי מי שלא חוזר לישיבה, מסיבה זו או אחרת, עליו לספק הסברים היכן הוא כן מתכוין ללמוד.

במתחם הישיבה של הגר"מ בבית שמש, הכינו את הישיבה לחזרה, בהתאם למתווה של משרד הבריאות, כולל בניית גדרות ושערים ופתחים.

במקביל לפתיחת הישיבה בבית שמש, ייפתחו במקביל שלושה סניפים לבחורי הישיבה שלא מתאפשר להם להשתתף בישיבה במתכונת הקפסולות. הסניפים נפתחו בירושלים, בבני ברק ובבית שמש.

ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך, מסר 'שיעור כללי' דרך המרפסת • תיעוד (י.נ.ק.)

לאחר כשבוע בו סידרו מנהלי ישיבתו של הראב"ד את כל התנאים הנדרשים, קיבלו ממנו בני הישיבה והוריהם מכתב מיוחד לבני ישיבתו והוריהם, עליו חתמו ר"מים נוספים מהישיבה.

המכתב נפתח במעלת לימוד התורה בימים אלו: "זכינו ועד עכשיו הבחורים אזרו חיל ולמדו בריחוק מקום, מתוך קשר תמידי ללבן הסוגיות, ומקרוב ומרחוק השתתפו בשיעורי רבני הישיבה, ותורה שלמדתי באף היא שעמדה לי, וכעת שבני הישיבה שבים ללמוד יחדיו במתחם הישיבה נתאמץ בחיזוק מיוחד בעמל התורה ויראת ה' בימים מרוממים אלו ימי הכנה לקבלת התורה".

המכתב של הגר"מ

בשלב זה עובר הגר"מ להוראות ברורות לבני ישיבתו על ההתנהגות בישיבה בימים המיוחדים הללו, בהם יהיו כולם מקובצים בתוך 'קפסולות' מצומצמות: "נדרש מבני הישיבה שלא לצאת ממקומם במתחם הישיבה, ועל סמך התחייבות זו מתאפשר לבני הישיבה לחזור לישיבה. תלמידים שיש בביתם חולה, או שחייבים בבידוד מכל טעם שהוא, אינם יכולים לשוב כעת לישיבה".

בדבריו מוסיף כאמור הגר"מ שטרנבוך הוראה גם לתלמידים שנשארו בבתים: "תלמידים שנמנע מהם לבוא כעת לישיבה מכל טעם שהוא, עליהם להיות בקשר עם רבני הישיבה בנוגע למקומות לימודיהם בינתיים, (בעז"ה יסודר בימים הקרובים מקומות לימוד לבני הישיבה שנשארו בביתם), וההורים ישימו עין ולב על בניהם שעולים ומתעלים בלימוד התורה ויראת שמים".

את מכתבו חתם הראב"ד בכתב ידו, במילים: "ברכה והצלחה לכל אחד, וכל המקבל עליו עול תורה מעבירים ממנו עול דרך ארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר