"להחמיר יותר"

בהוראת הרבנים: הלימודים בכוללים יחודשו - בשטח פתוח

בשל ההיתר להתכנס עד 50 איש בשטח פתוח - התירו הרבנים לחדש את פעילות הכוללים, אך בחורי הישיבות - שלא יודעים להישמר, ימשיכו ב'מתוה הקפסולות' • מאחורי הקלעים של ההחלטה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כולל, בשטח פתוח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבוקר (ראשון) מתפרסמת הוראת גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין על פתיחת כוללים בשטח פתוח - עד 50 איש, במרחק שני מטרים עם מסיכות.

ההחלטה הגיעה לאחר שמשרד הבריאות הקל את ההנחיות והתיר התקהלות בשטח פתוח של עד 50 איש - החל מהיום, זאת לצד אישור מיוחד שהתקבל לבקשת ראשי הכוללים, לקיים לימודים בכוללים על פי ההיתר של 50 איש בשטח פתוח.

בהוראת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הוראה זו חלה רק על הכוללים ולא על בני הישיבות, משום שדלעתו הבחורים נזהרים פחות ויש סיכוי גדול יותר שיתקרבו אחד לשני, לעומת אברכים שיכולים להקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים, אחד מהשני, במשך שעות הלימוד.

בעקבות כך, הישיבות הגדולות ימשיכו בנתיים ללמוד לפי 'מתווה הקפסולות' במוסדות שיכולים לעמוד בזה וקיבלו את האישורים הנדרשים לכך, ואלו שאר בחורי הישיבות ילמדו בטלפון בבית.

הגרי"ג הסביר: למה יותר חרדים נפגעו מה'קורונה'? (צילום: שיא לייב)

ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"ג הנחה בימים האחרונים, בשיחות עם ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות שהיוועצו עמו, כי כל מוסד שיש בפתיחתו משום לימוד תורה - יש להישמע להוראות משרד הבריאות ובמידה וניתן היתר לפתוח את המוסד, הרי שיש לפתוח מיד. מנגד, מוסד שאין בפתיחתו לימוד תורה, יש להחמיר יותר ממשרד הבריאות וגם לאחר שמתקבל היתר מהמשרד, יש להמתין עוד ולשאול את גדולי ישראל מתי לפתוח.

לכן, מיד עם האישור ללימוד בשטח הפתוח, הכוללים יפתחו לפי ההוראות. וכן גני בנים, שלומדים אותיות א'-ב', יפתחו החל מהיום, שזה קיום התורה. מנגד, גנים שלא לומדים בהם א'-ב', לא יפתחו, וכן מוסדות הבנות לא יפתחו, גם אם יש היתר לפתוח.

מקורביו של ראש הישיבה מציינים כי ההיתר שניתן לחלק מבתי הספר לבנות של 'החינוך העצמאי' לפתוח את כיתות ח' - הוא רק מיום רביעי הקרוב, זאת באיחור רב אחרי ההיתר ממשרד הבריאות, וגם בזה רק חלק מהמוסדות יפתחו בהדרגה, כפי שיצאו ההנחיות מהחינוך העצמאי.

כאמור, מהקו הזה של ראש הישיבה הוחרגו הישיבות, ששם אסר ש-50 בחורים ילמדו בשטח פתוח, היות והבחורים לא אחראים מספיק לשמור.

באשר למשפחתונים, הורה ראש הישיבה כי על ההורים לחכות. ומצד ההנהלה, מי שפרנסתו לא יכולה להתקיים בלי שיפתח, שישאל רופא על הסיכון האם קיים, ובכל מקרה לגופו צריך לשאול ולהתייעץ לפני שפותחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר