רגע לפני

המשטרה: גם לארגוני החסד אין אישור כניסה למירון

במשטרה סיימו את ההיערכות לחגיגות ל"ג בעומר במירון, או - יותר נכון - למניעת החגיגות בשל החשש מהקורונה. במשטרה מוכנים, גם אם בג"ץ יאפשר לילדי החאלקה להגיע (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה ערוכה כבר לאירועי ל"ג בעומר במירון שיתקיימו השנה בצורה שונה לחלוטין בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה.

ניצב משנה, ויקטור בוסקילה ממחוז צפון הסביר בשיחה עם כתבים חרדים על היערכות המשטרה וסיפר כי במהלך השבוע הקרוב יהיו 2500 שוטרים בכל השטחים מסביב למושב ובקבר הרשב"י וזאת כדי למנוע הגעה לא מבוקרת למקום.

השוטרים יעשו שימוש באמצעי תצפית, רחפנים, מסוקים ועוד כדי למנוע כניסה של יחידים או קבוצות רגלית או בכל דרך אחרת.

"אנחנו לא שמחים לעשות זאת, כפי שאנו לא שמחים למנוע ממשפחות שכולות להגיע לקבר יקיריהם, או מהאוכלוסייה המוסלמית לחגוג את הרמאדן", הצהיר בוסקילה והוסיף, "מידי שנה יש 5000 שוטרים שכל תפקידם לאפשר לכמה שיותר אנשים להגיע להר, השנה לצערנו אנחנו צריכים לפעול בדיוק הפוך".

במשטרה מסבירים, כי במהלך ליל ל"ג בעומר יתקיימו שלוש הדלקות במתחם קבר הרשב"י בהשתתפות 50 איש בלבד בכל הדלקה. גם אותם שקיבלו אישור הגעה להדלקות לא יוכלו לרדת להתפלל בציון עצמו שנסגר בשל ההנחיות. ביום ל"ג בעומר אין שום טקסים רשמיים נוספים והמשטרה תעסוק בעיקר במניעת הגעת מתפללים למתחם.

במשטרה מדגישים כי האדמו"רים שמורשים להגיע להדלקות בל"ג בעומר, ואין להם רישיון נהיגה, יורשו להיכנס באמצעות מלווה אחד בלבד ללא מקורבים נוספים כלל.

במשטרה מוסיפים, כי 20 אחמ"ים בלבד קיבלו אישור הגעה למירון, זאת באישור המרכז הארצי למקומות הקדושים שאחראי על הרשימה.

במשטרה אומרים, כי גם לגבי העתירה של הורי ה'חלאקה' שבג"צ אמור לדון בה הצהריים, "אנחנו פועלים לקיים כל החלטת בג"צ ונערכים גם למצב בו יותר להם להגיע להר".

המשטרה מאיימת כי במסגרת האכיפה ומניעת המגיעים להר, היא תגרור כלי רכב שיחנו בשדות או בחניונים סמוכים למירון.

כמו כן, המשטרה לא מכירה שום אישור של ארגוני חסד וכו' לקיים מעמד תפילה או טקס כלשהו באזור מירון. הטקסים היחידים הם ההדלקות שאושרו מראש על ידי המשטרה.

"לא סגרנו את העיר צפת לתושבים שאינם תושבי העיר למרות החשש שהם יצעדו רגלית למירון בהיעדר תחבורה ציבורית. אנו נערכים בדרכים המובילות למירון כדי למנוע אירועים כאלה", אומרים במשטרה.

"אנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות לא להגיע למחסומים ולא לייצר עימותים מיותרים עם השוטרים. אנו נאכוף את ההנחיות בצורה נחושה ומבקשים מהציבור לא לשים אותנו במקום לא נוח", מבקשים לסיום במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר