בארה"ב מודאגים

6 נפטרו בניו יורק; האם נגיף הקורונה פוגע קשות בילדים?

מושל מדינת ניו יורק הודיע בשבת על עוד 3 צעירים שנפטרו לאחר שחוו תסמינים הדומים למחלת הקוואסקי, שנבדק הקשר שלה לנגיף הקורונה. "זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים", אמר (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שני ילדים ונער במדינת ניו יורק מתו לאחר סיבוך רפואי, כתוצאה אפשרית מנגיף הקורונה, שכולל זיהום בכלי הדם ובעיות לב; כך אמר אתמול (שבת) מושל מדינת ניו יורק אנדראו קואומו.

המושל הודיע ​​על שני מקרי מוות נוספים, יממה לאחר שדיווח על מותו של ילד בן 5 ביום חמישי, בבית חולים בעיר ניו יורק. גם ילד בן 7 במחוז ווסטצ'סטר ובני נוער במחוז סופולק בלונג איילנד נפטרו מאותו רקע.

לפחות 73 ילדים בניו יורק אובחנו עם תסמינים הדומים למחלת קוואסאקי - מצב דלקתי נדיר אצל ילדים - ותסמונת הלם רעלי. רובם פעוטות וילדים צעירים. ההערכה היא כי המחלה נגרמת כתוצאה מנגיף הקורונה, אך אין הוכחות לכך.

קואומו אמר, כי הילדים התגלו כחיוביים לנגיף הקורונה או עם נוגדנים לנגיף בגופם, אך לא הראו את הסימפטומים השכיחים של נגיף הקורונה כאשר הם אושפזו.

"זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים בזמן הזה, עם כל מה שקורה, עם כל החרדה שיש לנו", אמר המושל קואומו בתדריך היומי שלו, "עכשיו גם הורים צריכים לדאוג אם הילד שלהם נדבק או לא".

יצוין, כי לפחות 3,000 ילדים בארה"ב מאובחנים כחולים במחלת קוואסאקי בכל שנה - שנפוצה בעיקר אצל בנים מתחת לגיל 6. הרופאים עדיין מאמינים שרוב הילדים הסובלים מנגיף הקורונה מפתחים רק מחלה קלה.

כזכור וכפי שדווח ב"כיכר השבת", ילד חרדי מהעיר לייקווד בארה"ב סובל ממחלה זו ומחובר למכונת הנשמה. גורמי בריאות אמרו כי במחלה יש תכונות של מחלת ה'קוואסאקי', מחלה קשה שנמצאה בילדים עם קורונה בבריטניה.

בכיר במחלקה לבקרת מחלות במשרד הבריאות בניו יורק ציין כי התסמונת הדלקתית לילדים, עליה דווח לאחרונה על ידי הרשויות בבריטניה, נצפתה גם בקרב ילדים וצעירים בניו יורק ובמקומות אחרים בארצות הברית.

התסמינים למחלה משתנים בקרב הילדים, "המנעד המלא של המחלה טרם ידוע", אמר הבכיר. בעוד כל הילדים דיווחו על חום מתמשך, יותר ממחצית דיווחו על פריחה, כאבי בטן, הקאות או שלשולים. התסמינים תלויים במערכת האיברים שנפגעה, אך פחות ממחצית הילדים דיווחו על קשיי נשימה.

בבריטניה דווח לאחרונה על קשר אפשרי בין נגיף הקורונה אצל ילדים למחלות דלקתיות חמורות עם תכונות שחופפות למחלת ה'קוואסאקי' שעשויה להופיע רק ימים או שבועות לאחר ההדבקה בנגיף הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר