תוכנית מרתקת

הרב פישר והמומחים: 'חדר הלידה הוא מקום זוגי'

בתוכנית המיוחדת 'לבריאות', בהגשתו של הרב בנימין פישר, יעסוק בנושא לידה בימי 'קורונה'. באולפן יתארחו; הפרופ' האגדי - סמואלוב והמיילדת הראשית של 'הדסה', נאווה ברוורמן (קורונה TV)

(צילום: יוחנן בלייך)

'לבריאות', עם הרב בנימין פישר: בתוכנית הערב (ראשון), יעסוק הרב פישר שוב בנושא הכי בוער בכל משפחה חרדית - הריון ולידה, הפרק הנוכחי יעסוק בלידה.

באולפן יתארח הפרופ' האגדי של ירושלים - פרופ' ארנון סמואלוב, מחטיבת היולדות של 'שערי צדק'. את פרופ' סמואלוב אין כמעט אישה ירושלמית ולא ירושלמית שלא מכירה. הן בהיותו על כס מנהל מחלקת הנשים ב'שערי צדק' ולפני זה ב'הדסה עין כרם'.

האורחת השנייה באולפן, היא הגברת נאווה ברוורמן, המיילדת הראשית של בית החולים 'הדסה', ולה ניסיון רב עם לידות והריונות.

פרופ' סמואלוב, הנשים הנמצאות בהריון, נמצאות כיום בפחד עצום - רק הדרך לבית החולים מעוררת חלחלה, מהי הדרך הכי טובה להגיע לבית החולים בבטחה?

"אני חושב שמה שאמרת, זה מה שעובר על תושבי ירושלים - וגם הציבור החרדי, הציבור לחוץ מאוד מבית החולים, הם מפחדים שאם יגיעו לבית החולים, הם ידבקו ב'קורונה'".

"זה ממש לא נכון, בבית החולים אותו אני מייצג, אין שום שייכות בין מחלקת ה'קורונה', לשאר הבית חולים - החל מהחנייה המבודדת ועד למחלקת הקורונה בבית החולים".

"נשים חרדות מאוד שידבקו, ובפרט הן חוששות שהתינוק יידבק", הפרופ' מסביר באריכות מה ההבדל בין הידבקות לחולי קורונה, ומסביר, שכמעט לא שייך שתינוק יידבק ב'קורונה'.

כאשר מתברר שהאישה נשאית של הנגיף, או התינוק, מסביר הפרופ', האישה הזו לא מתקרבת למחלקת הקורונה, אלא לטיפול נמרץ, לכן עדיין אין חשש שנשים יידבקו. ובאמת לאחר הלידה מפרידים בין האמא לתינוק, התינוק לבידוד, והאישה למחלקת 'כתר' - והיא לא תוכל להניק את התינוק., אישה שחשודה שיש לה קורונה נמצאת במחלקה מבודדת בתוך המחלקת נשים.

הרב בנימין פישר, קורא בשלב זה לנשים, כי חדר הלידה הוא מקום זוגי, לאישה ולבעל בלבד, וגם בזמן רגיל, צריך לבוא לחדר הלידה רק עם הבעל.

חדרי לידה - יש רק מלווה אחד לחדר הלידה, בחדר ניתוח, לא הסכמנו בהתחלה לבעל להיכנס, אך עכשיו לבעל מותר להיכנס גם לחדר ניתוח.

היום, אומר פרופ' סמואלוב, אין סיכוי לאישה במחלקת נשים - המגיעה ללדת, לחלות או להידבק בקורונה.

מסכות - גם האישה וגם כל האחיות והרופאים, הולכים במחלקה עם מסכות, למרות הקושי, אנחנו חושבים שזה חשוב.

המיילדת הראשית של 'הדסה'

האורחת השנייה באולפן, היא המיילדת הראשית של בית החולים 'הדסה', נאווה ברוורמן, שתרגיע את הצופים והצופות - הנמצאות רגע לפני לידה.

בתחילת השיחה, ברוורמן מסבירה, כי למרות החששות והחרדות, היולדות חייבות לבוא וללדת בבית החולים - גם בימים רגילים וגם בימים כאלה. ומאריכה על הסכנה הגדולה בללדת בבית.

המיילדת הראשית של 'הדסה', גם מסבירה, כמה בטיחות הם משקיעים בכך שהיולדות לא יעברו דרך בית החולים הרגיל, ואיך אין סיכוי שהן יידבקו.

"כל יולדת, יכולה להביא מלווה אחד/ת", אלו ההוראות של משרד הבריאות, אומרת ברוורמן, והרב פישר מסביר, מדוע זה חשוב שרק הבעל יהיה בלידה.

ברוורמן גם מסבירה באריכות, מה קורה מיד אחרי הלידה, מה עושים עם האמא והתינוק. וגם על תינוקות שצריכים טיפול מיוחד.

גם על מסכות, כפפות וחיטי ידיים, מקפידים בהדסה - כל הזמן, גם כדי לשמור על עצמם וגם כדי לשמור על היולדת והתינוק/ת שנולד.

לסיום הסבירה ברוורמן, את שלושת המטרות העיקריות של בית החולים 'הדסה' - בלידה - בפרט בימי ה'קורונה' - אך לא רק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר