"יהיה קטסטרופלי"

מפחיד: "הצרעות הרצחניות" הגיעו לארה"ב

Vespa Mandarinia, הגיעו מאסיה לארה"ב, ובוושינגטון כבר מדווחים על מאות מקרים בהם נצפו הצרעות הגדולות, באורך 6.4 סנטימטר, שמנשירות את הבשר שהן עוקצות (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

Vespa Mandarinia, או בשם העממי: "הצרעות הרצחניות" הגיעו מאסיה לארה"ב - שם חוששים בעיקר החקלאים ומגדלי הדבורים, כאשר הצרעות אף יכולות להרוג בני אדם.

מדובר בצרעות המשתלטות במהירות על כוורת דבש - ומחסלות אותה לחלוטין בתוך דקות ספורות. כוורנים בוושינגטון כבר דיווחו על מקרים ראשונים של תקיפת כוורות.

סוזן קוביי, מגדלת דבורים בוושינגטון תיארה כי "הן נראות כמו דמויות מפלצתיות מסרטי אנימציה עם פרצוף צהוב כתום ענקי".

אך כאמור, מדובר בסכנה גם לבני האדם. סוון-אריק ספיצ'יגר, מומחה לחרקים ממשרד החקלאות של מדינת וושינגטון הסביר, "צרעת ענק אסייתית יכולה לעקוץ אותך פעמים רבות, ויש לה ארס רב, בגלל הגודל שלה. הרעל הוא די מסוכן והוא יוצר נמק סביב הפצע, שגורם לבשר סביבו לנשור".

הוא הוסיף, "אנחנו יודעים מהספרות שרוב האנשים יכולים לשרוד עקיצה אחת או שתיים, אבל במקרה של כמה עקיצות, הנמק סביב הרעל יתחיל להגיע לדם ויפגע באיברים שלך. עקיצות רבות עשויות להיות קטלניות".

"אנחנו לא רוצים שאף אדם פרטי ינסה להתעסק עם קן של צרעת ענק אסייתית. חליפות מגן רגילות פשוט לא יגנו עליכם. העוקץ של החרק הזה הוא באורך שישה מ"מ והוא יחדור את רוב הבגדים".

משרד החקלאות במדינת וושינגטון הזהיר את התושבים: "אם נתקלתם בצרעה, אל תנסו להשמידה בעצמכם. התרחקו במהירות מהמקום והזעיקו את הרשויות. חשוב שנדע על מקרי זיהוי החרק".

עדיין לא ברור כיצד הגיע החרק הענק מאסיה לארה"ב. לפי החוק הפדרלי, הבאה מכוונת של החרק הקטלני היא עבירה - ולכן ההארכה היא שהצרעה הגיעה במכולה שפירקו בנמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר