המספרים מחרידים

האם יהדות צרפת מסתירה את נתוני התמותה האמיתיים מהקורונה?

כמה יהודים בצרפת מתו מנגיף הקורונה? הדיווחים סותרים: רבנים בצרפת מעריכים כי יש 500-300 מתים, אך בכיר מקומי אמר שישנם 2000 מתים יהודים - וביקש להסתיר זאת (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
לווית יהודי מצרפת. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"מספר היהודים בצרפת שנפטרו מנגיף הקורונה עומד על סביבות ה-2000(!) יהודים", כך התבטאה לאחרונה בכירה בהנהגת הקהילה היהודית במדינה.

אוולין גוגנהיים, סגנית נשיא הקהילה היהודית ברובע השישי של פריז, ציטטה את נשיא ה'קונסיסטואר' (ארגון הגג הדתי של יהודי צרפת), שלדבריה אמר כך בפגישה שנערכה ב'זום' בין נשיאי הקהילות היהודיות.

"בשבוע אחד היו 200 לוויות של יהודים בפריז", כך לפי הדברים שהובאו ב'מקור ראשון', "שוחחתי עם אנשי 'חברה קדישא' ועם הרופאים היהודים, וכולם הסכימו שמספר המתים הוא בסביבות ה-2000".

לעומת זאת, רבנים בכירים בצרפת אמרו בשיחה עם העיתון, כי מניין המתים עומד על מספר נמוך בהרבה - בין 300 ל-500 מתים יהודים בצרפת מהקורונה. אלא שמקורות שהשתתפו בפגישה עם נשיא ה'קונסיסטואר' ד"ר יואל מרגי טוענים, כי הוא ביקש מהנוכחים לא לשתף את מספר הנפטרים הרשמי, אלא להמעיט ממספרם.

הקורונה בצרפת: "אירופה צריכה ללמוד מישראל" • ראיון (מתוך 'סוגרים שבוע')

הרקע לכל זה, היא העובדה כי הקהילה היהודית בצרפת אינה מפרסמת נתונים תמותה רשמיים, בשונה מזו הבריטית, המפרסמת מדי כמה ימים את נתוני התמותה שנאספים מבתי הקברות וחברות הקדישא ברחבי המדינה, שם נרשמו חלק מ-400 נפטרי הקורונה.

מתוך כ-300 לוויות שנערכו בחודשיים האחרונים ליהודים שגופותיהם הוטסו מחו"ל, כ-160 מהן היו מצרפת. לפי 'חברה קדישא עולי צפון אפריקה והספרדים' בירושלים, בממוצע התקיימו חמש לוויות בכל יום ליהודים מהתפוצות בתקופה זאת של הקורונה, רובן של צרפתים - אך חלקן ליהודים ממרוקו, ספרד ואיטליה.

'כיכר השבת' פנה לד"ר מרגי, נשיא הקונסיסטואר, לקבלת תגובה על הדברים שצוטטו בשמו, אך טרם נענה. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר