במל"ל חוששים

"ההדלקה במאה שערים עלולה להוביל לגל הדבקה בי-ם"

במשרד הבריאות ובמל"ל קיבלו את התמונות מההדלקה המרכזית בשכונת מאה שערים ולא האמינו: "אלפי משתתפים בצפיפות בשכונה שיש בה כאלו שבמכוון לא נבדקים - זה טירוף, צריכים נס" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יאיר לוי פלורליסט)

במשרד הבריאות ובמועצה לביטחון לאומי קיבלו אמש (שני) את התמונות מההדלקה המרכזית בשכונת מאה שערים בירושלים ולא האמינו: "אלפי משתתפים בצפיפות בשכונה שיש בה לא מעט שבמכוון לא נבדקים - זה טירוף, צריכים נס".

משרד הבריאות פרסם בשבוע האחרון מספר הנחיות בכדי למנוע מצב של הדבקה המונית נוספת. בין היתר הוחלט לאסור על הדלקת מדורות מחשש שמאות ואלפים ישתתפו ויובילו לגל הדבקה. ההגבלות הגיעו במקום בקשת המל"ל להטיל סגר כללי בל"ג בעומר.

אך אמש במל"ל הבינו כי זו הייתה טעות שלא להטיל סגר כללי: "כבר בשבוע שעבר זיהינו מגמה בקבוצות הקיצוניות שלא הולכים במכוון להיבדק, גם במקרה שיש תסמינים. זה נלקח כחלק מהשיקול לסגור את מירון. אבל אז קיבלנו מעמד הזוי במאה שערים", אומר גורם רשמי בכיר המטפל בנושא הקורונה במגזר החרדי.

השר אריה דרעי קורא לחשבון נפש

לדבריו: "יש חשש גדול במשרד הבריאות ובמעוצה לביטחון לאומי מפני גל הדבקה גדול במגזר החרדי. מספיק שהיו שם שלושה ארבע חולי קורונה, עם הצפיפות שהייתה שם, אנחנו יכולים לקבל עשרות נדבקים חדשים, זה חוסר אחריות".

"הם מתנהגים כאילו הם מתנגדים להוראות בגלל שמדובר בהנחיות משרד ממשלתי אבל הם לא מבינים שהם פוגעים בראש ובראשונה בעצמם. צריך תפילות שיהיה פה נס, אחרת אנחנו יכולים להתעורר בעוד שבוע וצי לגל הדבקה נוסף", הוסיף הגורם.

מנגד, גורם אחר שעוסק בנושא טען כי אין לדעת לאן ההדלקה תוביל: "המספרים במאה שערים קטנים יחסית להתנהגות שם. המצב בהר נוף היה גרוע ממאה שערים, שם לא שמרו על ההוראות. כך שקשה לדעת לאן זה יוביל".

לדבריו: "אין הבדל גדול בין הצפיפות בהדלקה אמש לצפיפות בתחנות הרכבת או בחופי הים בתל אביב. אני לא מנסה להצדיק או לסנגר על הקיצונים שם, אבל אסור לומר שהם אשמים בהכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר