סערת הראיון ב'כיכר'

דרעי וחשבון הנפש החרדי: 'אנחנו מבינים את שפת הקב"ה'

ההבהרה; שיעור חולי הקורונה בציבור החרדי ביחס לשאר האוכולוסיה; אורח חייהם של החילונים מול זה של החרדים ו'מדורת' הקיצונים ההמונית • דרעי בהתייחסות ראשונה לראיון המסעיר ב'כיכר' • צפו

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של דרעי, היום (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בצהריים (שלישי), לראשונה, לסערת הראיון שהעניק ל'כיכר השבת', במהלכו חשף כי 70% מחולי הקורונה בישראל הם חרדים וקרא לחשבון נפש, והבהיר את דבריו - במהלך שיעור זום מיוחד ביוזמת 'אחוות תורה' ובשיתוף 'כיכר השבת'.

בפתח דבריו הדגיש דרעי: "קטונתי, לא יצאתי בכדי לתת שיחה של חשבון נפש. דיברתי במסגרת של ראיון ב'כיכר השבת', שעשו פרויקט יפה מאוד לזכרו של הרב בקשי דורון זצ"ל, וביקשו שאני אדבר. בסוף שאל אותי הכתב שאלה על הקורונה, ואז אני אמרתי...".

"אנחנו מאמינים ואנחנו יודעים", הבהיר השר, "שאין מקרה בעולם; הקב"ה מדבר איתנו, האבא הכי רחמן בעולם מדבר איתנו. מי מבין את השפה שלו? אי אפשר לתבוע את זה מגויים או מהרחוקים מהיהדות. אנחנו מבינים את השפה של הקב"ה, אנחנו רואים את העובדות. נכון שיש הסברים, אבל בזה פטרנו את עצמנו?".

דבריו של אריה דרעי שעוררו סערה

באשר למספר הדרמטי של 70% חולים חרדים, הסביר דרעי: "בשבועות האחרונים שאנחנו בנסיגה, החולים שנוספים כל יום - מספר קטן - 70% מתוכם הם חרדים. בסך הכל, מכלל החולים שהיו במדינת ישראל, למעלה מ-50% היו מהציבור החרדי. בוודאות".

שר הפנים הדגיש: "לא אמרתי חלילה שאנחנו אשמים ולא התנהגנו נכון. אני הייתי הראשון שעמד מול כל התקשורת החילונית, הגנתי על השר ליצמן ועל הציבור החרדי".

"אמרתי שזה בגלל שהציבור החרדי, האופי שלו, חיים קהילתיים, בתי כנסת, חתונות ומקוואות, שכל זה היה מותר באותה תקופה, והכל צפוף. החילונים חיים את החיים הקהילתיים שלהם בפארקים ובחופי הים, מקומות פתוחים. לכן באופן טבעי בכל העולם זה פגע בקהילות החרדיות".

לדברי יו"ר ש"ס, "הציבור החרדי היום הכי שומר על ההוראות וההנחיות. מצד שני, אני רואה את התמונות מהציבור החילוני, מה קורה בים ובקניונים. אין ספק שהחרדים הפנימו את המסר".

ההדלקה בשכונת מאה שערים, אמש (יאיר לוי, פלורליסט)

דרעי התייחס לקיצונים בחברה החרדית, שאינם נשמעים להוראות: "זה גורם לנו נזק גדול מאוד, התמונות של אתמול בלילה, בהדלקה במאה שערים ובית שמש, אזורים אדומים מבחינת אחוזי התחלואה; שם להפר? לאני לא חושב שזה עשה נחת רוח לרבי שמעון בר יוחאי, זה נגד הכלל של 'ונשמרתם'".

"מה אתה יכול להתגונן מול תמונה כזו? תמונה אחת מדברת אלף מילים. בימים האחרונים, בכל פורום שיש, מסכימים איתי, ראש הממשלה אחרים, שהציבור החרדי הפנים ונשמר יותר מאחרים, אבל תמונה כזו היא קשה".

יו"ר ש"ס התייחס במרומז לביקורת של ח"כ משה גפני ואחרים על הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בירושלים: "ברור שזה עזר. יש ספק בזה? זה עזר לציבור להפנים. זה גם מנע הדלקות בחוץ. כמובן שסגר לבד לא עוזר, אבל כן עם כל מה שעשינו, דוגמת פינוי החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר