12 עצורים במצוד

תחקיר ראשוני: החיילים ירו לעבר המחבלים שיידו את הבלוק

כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות אחרי המחבלים שיידו את האבן שהרג את הולחם עמית בן יגאל הי"ד. בצבא עדיין בודקים היכן היה המזל"ט המתריע, וסבורים כי היו מספר מחבלים על הגג (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

תחקיר ראשוני שערך צה"ל אחרי מותו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל הי"ד בפיגוע אבנים הלילה בכפר יעבד, מגלה כי הקסדה לא הגנה עליו, שכן האבן פגעה בו כאשר הרים את ראשו.

בצה"ל עדיין בודקים היכן היה המזל"ט האמור היה ללוות את הכוח ולהתריע מפני השלכת חפצים כבדים מהגובה על לוחמי צה"ל.

המעצרים במסגרת המצוד אחר המחבל (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, התחקיר הראשוני העלה כי שני הלוחמים שהיו ליד החייל שנפל, הספיקו לירות לעבר הגג עליו עמדו המחבלים - אך לא הצליחו לפגוע בהם.

לפי ההערכה כרגע, בצה"ל סבורים כי על הגג עמדו מספר מחבלים שיידו את האבנים או את הבלוקים לעבר החיילים, ולא מדובר במחבל בודד.

מפקד חטיבת "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי (צילום: דובר צה"ל)

כוח של צה"ל המורכב מגדס"ר גולני ודובדבן יחד עם השב"כ פועלים בכפר בעשרת השעות האחרונות על מנת להגיע אל המחבלים. 12 חשודים כבר נעצרו בפעילות.

שעות ספורות קודם התקרית הקשה, תועד מפקד חטיבת בנימין אל"מ יונתן שטיינברג, אומר את הדברים הבאים, לכתב הצבאי של 'כאן 11' רועי שרון, שהתלווה אליו לפעילות מבצעית: "במהלך המבצע יזנבו בנו בקת"בים ואבנים. איפה שחייבים להגיב - מגיבים, ואיפה שאפשר להמשיך - ממשיכים. אנחנו בנויים לספוג, זה לא כואב". דבריו אלו, יצוין, התייחסו לזריקות אבנים על רכבים ממוגנים.

דבריו המקוממים של הקצין הבכיר (צילום: באדיבות 'כאן 11')

יצוין כי רק בשבועיים האחרונים נעצרו שתי חוליות שזרקו אבנים בכביש שבין מבוא דותן ליעבד ושלשום בוצע יידוי נוסף מאיזור הכפר לעבר הכביש.

באופן כללי, למרות ריבוי יידויי האבנים בכבישי יו"ש, במרבית המקרים האירועים אינם מטופלים כלל - וכעת, אחרי הרוג נוסף בפיגוע אבנים, בימין דורשים להחמיר את האכיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר