יחליף את ליצמן

יולי אדלשטיין הסכים: ימונה לשר הבריאות

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין הודיע לראש הממשלה נתניהו כי הוא בוחר לקחת את תיק הבריאות. "בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל", אמר (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הקרב על התיקים לקראת הקמת הממשלה: ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר, הסכים הערב (שלישי) להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את תיק הבריאות ובכך עצר את הקרב הממושך סביב התיק המורכב.

אדלשטיין נפגש היום, בפעם השניה השבוע, עם נתניהו והודיע לאחר הפגישה כי נאות לקבל את התיק.

רה"מ נתניהו אמר כי "אני שמח לבשר הערב כי יו"ר הכנסת לשעבר, ח״כ יולי (יואל) אדלשטיין נענה לאתגר ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות.

"אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

אדלשטיין עצמו הגיב ואמר כי "לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יור הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן הגיב: "אני מברך את ח”כ יולי אדלשטיין שבחר לקבל את תיק הבריאות בממשלה הקרובה. מהיכרותי הקרובה ברור לי שח”כ יולי אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב".

"אני בטוח שכשר הבריאות יוכל להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בהתמודדות מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים העומדים לפתחנו, בעזרת השם. אני מתכוון לקיים הליך חפיפה מסודר עם שר הבריאות הבא כבר בימים הקרובים".

כזכור, בתחילה אדלשטיין איים כי במידה ולא ימונה ליו"ר הכנסת, יישאר כח"כ מן המניין ולא ייקח על עצמו אף משרד. אתמול, הודיעה כחול לבן כי היא מוותרת על תיק הבריאות, לאחר שדרשה אותו במהלך הימים האחרונים.

השר גלעד ארדן הסכים אמש להתמנות לשגריר ישראל באו"ם ולאחר מכן בארה"ב, ובכך פינה תיק בכיר לחברי הכנסת האחרים בסיעה.

המוקש הגדול של נתניהו הוא מספר התיקים המצומצם לחלק לחברי הימין, סה"כ 15 תיקים: האוצר, ביטחון הפנים, חינוך, פנים, תחבורה, בינוי ושיכון, בריאות, שירותי דת, אנרגיה, הגנת הסביבה, מודיעין, שיתוף פעולה אזורי, נגב, גליל ופריפריה וירושלים ומורשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר