בניגוד להנחיות • צפו

ההתפרעויות במירון: 300 מהחוגגים שפרצו למתחם נעצרו

אחרי שפרצו לתוך ציונו הקדוש של רשב"י שהיה נעול בשבועות האחרונים, הדפו השוטרים את מאות המתפרצים למקום. 300 מהם נעצרו, אחרי שגרמו נזקים ויידו חפצים, ובמהלך הלילה - שוחררו (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באייר תש"פ | 12.05.20
(צילום: דוברות המשטרה)

ההתפרעויות במירון: אחרי שעות ארוכות, הצליחו השוטרים להשליט מחדש את הסדר ביישוב. בתוצאה סופית מעדכנים במשטרה על 300 עצורים במקום. במהלך הלילה, כל העצורים שוחררו והועברו באוטובוסים למרכז.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר הערב ב'כיכר השבת', המונים הצליחו להתפרץ פנימה אחרי שכוחות המשטרה עזבו ברובם את המקום, והמחסומים בשטח פורקו.

אנשים רבים, בהם כאלה שזעמו על האישורים שניתנו למקורבים בלבד, ניצלו את ההזדמנות ומיהרו להגיע להתפלל במקום - בניגוד להנחיות. חלקם אף הצליחו לפרוץ לחצר הרשב"י, וגם להיכנס לתוך הציון הנעול כבר מספר שבועות בשל הגבלות הקורונה.

במשטרה טוענים כי בשלב מסוים החלו התפרעויות אלימות שכללו יידויי אבנים וחפצים נוספים לעבר השוטרים, וכן התנגדות בכוח להוראות השוטרים להתפזר מהמקום. בתגובה הוקפצו למקום כוחות משטרה נוספים, הרחיקו את ההמון וביצעו מעצרים של פורעי החוק.

כאמור, אחרי שעות ארוכות, בשעה זו הסדר במירון שב על כנו ועד כה נעצרו 300 מתפרעים שניסו להיכנס בכל מחיר למתחם הקבר תוך פריצה וגרימת נזקים לגדרות הישוב.

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו לתקוף את השוטרים הפועלים לאכוף את החוק ולשמור על שלום הציבור ובריאותו, באופן בוטה ומשולח כל רסן", נמסר מדוברות המשטרה.

במשטרה הוסיפו: "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל תקיפה או אלימות מכל סוג שהיא שתופנה כלפי השוטרים במקום. משטרת ישראל שבה ומדגישה כי בהתאם לתקנות, לא תתאפשר כניסה לשטח ההר".

"אנו קוראים לציבור שלא להגיע למקום, לקיים את התקנות וההוראות שנועדו למנוע הדבקה המונית במלואן ולהישמע להוראות השוטרים".

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר