המהומות בציון הרשב"י

317 מתפרעים שוחררו לאחר שקיבלו דו"ח; 3 עדיין עצורים

320 מתפרעים נעצרו על-ידי המשטרה בהר מירון, לאחר שפרצו לציון רבי שמעון בר יוחאי. 317 מהם שוחררו לאחר שכל אחד מהם קיבל דו"ח; שלושה שחשודים בתקיפת שוטרים - עדיין עצורים (חדשות)

המהומות במירון, אמש (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

שעות ארוכות נמשכו אמש (שלישי) המהומות במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, לאחר שמאות בני אדם הסתננו אל ההר ופרצו אל מתחם הקבר שהיה נעול בשבועות האחרונים.

המהומות במירון (צילום: דוברות המשטרה)

חלק מהמתפרעים שברו את דלת הזכוכית של הכניסה למתחם הציון וכך אפשרו את הכניסה למקום. כאשר הגיעו השוטרים, בכוחות גדולים, כדי לפנותם פרצו מהומות אלימות תוך שהשוטרים מפעילים כוח כדי לפנות את הפורצים ואילו המתפרעים מצדם מיידים אבנים וחפצים לעבר השוטרים.

בסופו של דבר, לאחר שעות ארוכות, עצרה המשטרה 320 מתפרעים, בגין התפרעויות ותקיפת שוטרים, וכן הפרת צווי החירום.

(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוברות המשטרה)

עד הבוקר, 317 מהם שוחררו, לאחר שקיבלו דו"ח בסך 500 שקלים כל אחד, בגין הפרת התקנות לשעת חירום שהותקנו כדי למנוע את הפצת נגיף ה'קורונה'.

שלושה עצורים נוספים, שחשודים במעורבות בתקיפת שוטרים, עדיין עצורים ובמשטרה יוחלט הבוקר האם להביאם להארכת מעצר בבית המשפט או לשחררם בתנאים מגבילים.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', ההמונים הצליחו להתפרץ פנימה אחרי שכוחות המשטרה עזבו ברובם את המקום, והמחסומים בשטח פורקו. אנשים רבים, בהם כאלה שזעמו על האישורים שניתנו למקורבים בלבד, ניצלו את ההזדמנות ומיהרו להגיע להתפלל במקום - בניגוד להנחיות.

(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

במשטרה טענו אמש כי בשלב מסוים החלו התפרעויות אלימות שכללו יידויי אבנים וחפצים נוספים לעבר השוטרים, וכן התנגדות בכוח להוראות השוטרים להתפזר מהמקום. בתגובה הוקפצו למקום כוחות משטרה נוספים, הרחיקו את ההמון וביצעו מעצרים של פורעי החוק.

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו לתקוף את השוטרים הפועלים לאכוף את החוק ולשמור על שלום הציבור ובריאותו, באופן בוטה ומשולח כל רסן", נמסר מדוברות המשטרה.

במשטרה הוסיפו: "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל תקיפה או אלימות מכל סוג שהיא שתופנה כלפי השוטרים במקום. משטרת ישראל שבה ומדגישה כי בהתאם לתקנות, לא תתאפשר כניסה לשטח ההר".

"אנו קוראים לציבור שלא להגיע למקום, לקיים את התקנות וההוראות שנועדו למנוע הדבקה המונית במלואן ולהישמע להוראות השוטרים".

(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
צילום: דוד כהן - פלאש 90
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר