הביקור הראשון

מייק פומפיאו בא לביקור בישראל ועוקץ את סין

מייק פומפיאו הגיע הבוקר לישראל, בביקור רשמי ראשון שלו מחוץ לארה"ב, מאז פרוץ משבר הקורונה. הוא פגש את נתניהו בירושלים, עקץ את סין ושיבח את פעילות ישראל (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, הגיע לביקור מיוחד בישראל ופגש הבוקר (רביעי), בירושלים את ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים מסרו יחד הודעות לתקשורת.

נתניהו פתח את הצהרתו בתנחומים לפומפיאו על מות אביו לפני עשרה ימים ולאחר מכן הודה לפומפיאו על כך שהביקור המדיני הראשון שלו מחוץ לארצו מאז פרוץ משבר הקורונה הוא בישראל, ואמר: "יש לנו הרבה נושאים לדבר עליהם. קודם כל מגפת הקורונה שמאתגרת את כל העולם. שתי מדינותינו רוצות לדבר על חיזוק שיתוף הפעולה במאבק במגפה. הדבר השני, יש עוד מגפה באזור שלנו, שזה תוקפנות וטרור איראני ואני רוצה להעביר את הערכתי על העמדה החזקה של הנשיא, שלך ושל הממשל נגד איראן, בכך שנסוגתם מעסקת איראן והמשכתם באמברגו הנשק נגד איראן שלא הפסיק לרגע".

"אנו עומדים להקים מחר ממשלת אחדות לאומית, אני חושב שזאת הזדמנות לקדם שלום וביטחון שמבוססים על ההבנות שאליהן הגעתי בביקורי האחרון בארה"ב עם הנשיא טראמפ. אלו אתגרים גדולים ואנו יכולים לעשות אותם כי יש לנו ברית חזקה שצומחת וצומחת. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר".

מזכיר המדינה האמריקני הודה לנתניהו על תנחומיו על אביו והביע אף הוא תנחומים למשפחת לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד שנהרג אתמול במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד. "זה מזכיר לכולנו שאנשים בכל האזור יודעים שלישראל יש זכות להגן על עצמה וארה"ב תתמוך בכם", אמר פומפיאו.

הנחיתה של פומפיאו בישראל (שגרירות ארה"ב בישראל)

הוא הוסיף: "מאז העברת השגרירות הידידות שלנו גברה. אני רוצה להודות לך שעזרת לזה לקרות, זה חשוב לאזור ולדמוקרטיה. אני אוהב להגיע לכאן כאדם מאמין. לראות את חומות העיר העתיקה - זה מזכיר לי את האופי ההיסטורי של המקום", אמר מזכיר המדינה.

פומפיאו עקץ את הסינים ואמר, "נדבר על האתגרים שהעולם מתמודד - הקורונה. אתם משתפים מידע לא כמו מדינה אחרת שנדון עליה שלא משתפת פעולה אלא מסתירה מידע".

נתניהו צחק ואמר: "הדבר החשוב ביותר זה להפיק את המידע ואז לשתף אותו". פומפאו הגיב: "נכון, דמוקרטיות עושות את שני הדברים בצורה טובה מאוד".

(צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מזכיר המדינה ציין בדבריו, כי ישוחח עם ראש הממשלה בנוגע ל"חזון השלום שאותו הציג הנשיא טראמפ". פומפאו אמר: "דיברת בצדק על איראן. הקמפיין שאנו מנהלים נגד איראן קוצר פירות. גם עכשיו במגפה איראן משתמשת במשאבים של הממשל להפיץ טרור. זה אומר הרבה על האופי של מנהיגי המדינה הזאת".

מזכיר המדינה הגיע לביקור קצרצר שאמור להימשך שמונה שעות בלבד, אך הוא בעל משמעות גדולה לנוכח המצב בעולם והעובדה שהוא בחר לעשות את הביקור הראשון בישראל.

פומפאו, שעטה מסכה עם דגל ארה"ב עם ירידתו מהמטוס, יצא מיד לאחר הנחיתה לירושלים לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו במעונו בבלפור. בפגישה עם נתניהו משתתף גם ראש המוסד יוסי כהן, שיוועד עם פומפאו ביחידות גם לאחר מכן. בפגישה עם נתניהו לוקח חלק גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.

(צילום: קובי גדעון, לע''מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר