מתח בש"ס

הדילמה של דרעי: מי מתאים לבחירת רבנים ראשיים ודיינים

יו"ר ש"ס עומד להכריע בזמן הקרוב באשר לזהות השר הבא לשירותי דת - מי שבידיו יהיה להשפיע על בחירת הרה"ר הבאים • שעות מורטות עצבים בתנועה, גם באשר לחלוקת שאר התפקידים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דרעי (צילום: פלאש 90)

שעות מורטות עצבים בש"ס. בשעות אלו מקיים יו"ר המפלגה השר אריה דרעי דיונים באשר לזהותו של השר הבא לשירותי דת, כאשר הוא שוקל למנות לתפקיד שר חיצוני, מקצועי, ולא את אחד מחברי הכנסת המכהנים של סיעתו.

אפשרות נוספת העומדת על הפרק, היא שדרעי עצמו יכהן כשר הדתות, במקביל למשרדי הפנים, הנגב-גליל והפריפריה בראשם הוא עומד, ואז ימנה ח"כ כסגן שר בדתות.

אופציה שלישית, היא שיו"ר ש"ס ימנה את אחד מהח"כים המכהנים, אך זהו תסריט פחות ריאלי משני הקודמים, שכן דרעי כבר גיבש את חלוקת התפקידים בתוך מפלגתו.

יודגש, כי משרת השר לשירותי דת היא הרגישה ביותר בעיני יו"ר ש"ס, משם שהשר בקדנציה הקרובה יכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, החוזרת אחרי מספר שנים לידי החרדים, וכן יהיה אחראי על הליך בחירת שני הרבנים הראשיים הבאים לישראל ורבני הערים המרכזיות ירושלים, תל אביב וחיפה.

הראש"ל הנוכחי עם בחירתו, לצד אביו מרן הגר"ע זצ"ל (ארכיון. צילום: שלומי כהן, ישי כהן)

באשר לחלוקת שאר התפקידים בש"ס, חברי הכנסת מעריכים שכך היא תיראה: יואב בן צור סגן שר במשרד הפנים, משולם נהרי כך במשרד הרווחה, יצחק כהן באוצר, יעקב מרגי יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל מלכיאלי יו"ר הסיעה - וסגנות יו"ר הכנסת לינון אזולאי או למשה ארבל.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בש"ס מכחישים את הדיווחים כי אריאל אטיאס חוזר לחיים הפוליטיים וימונה לשרד הדתות. במפלגה מעוניינים בו, אך בשלב זה הוא מעדיף להישאר בשוק הפרטי, בשל מחויבות קודמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר