תיעוד מרהיב

מאות אלפים נחשפו לתהלוכות המתגלגלות של חב"ד. צפו

למרות מגבלות הקורונה, בחב"ד לא וויתרו על תהלוכות ל"ג בעומר שיזם הרבי מליובאוויטש וקיימו אותם באמצעות משאיות מתגלגלות בכל רחבי הארץ שהפיצו שמחה ומסרים יהודיים. כך זה נראה (חסידים)

(צילום: דביר בלומשטיין ובאדיבות צעירי חב"ד)

מאות אלפי ילדים והוריהם, בכל רחבי הארץ ומכל הגוונים באוכלוסייה הישראלית, זכו במהלך ליל ויום ל"ג בעומר, יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, לחוויה יהודית-חסידית בוערת, וזאת באמצעות התהלוכות הניידות של חב"ד, שנערכו כמידי שנה על פי בקשתו של האדמו"ר מליובאוויטש, בקשה לה מלאו השנה ארבעים שנה בדיוק.

המגבלות של משרד הבריאות הציבו השנה אתגר לא פשוט לקיום התהלוכות, בעידן של תקנות הקורונה. ב'צעירי אגודת חב"ד' לא הרימו ידיים והרימו בתוך ימים אחדים קונספט מרענן לתהלוכות: קרוב למאה משאיות מאובזרות במוצגי קודש מושקעים – קופת צדקה, נרות שבת ועוד, הסתובבו במהלך ל"ג בעומר ברחובות ערי ישראל, והביאו את שמחת הרשב"י.

'צעירי חב"ד' גייסו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה לעיצוב מוצגי יהדות שפיארו את המשאיות והרכבים. המטרה הייתה ליצור את האפקט ברמה הגבוהה ביותר, כשהחומרים עשויים מחומרים קשיחים ואיכותיים, שישמרו על עמידות לאורך זמן במסע התהלוכות.

מוצגי יהדות תלת ממדיים, הוכנו להצבה על גבי הרכבים (שהצטרפו למשאיות), לצד שלטי חלונות מושקעים, שיהפכו לטנקי מצוות, ויביאו את אור הרשב"י למאות אלפים.

המשאיות עצרו בנקודות שונות בעיר, בכל מקום כמה דקות ממושכות, ומהם בקעו שירי ל"ג בעומר, לצד הצגה מיוחדת המעבירה את המסרים המיוחדים של ל"ג בעומר, עם דגש מיוחד על אהבת ישראל.

בכל מקום ומקום, הודגשו דבריו של הרבי שרשב"י נמצא ורוקד עם הילדים בתהלוכות. הדברים קיבלו משמעות מרגשת השנה, בשל העובדה שציונו הקדוש של התנא האלוקי הפך למבצר משטרתי.

בכל מקום ומקום, אליו הגיעו המשאיות, רותקו האנשים מהמרפסות והאזינו למסרים של ל"ג בעומר והריעו ממושכות על היוזמה להביא אליהם את שמחת רשב"י, למרות המגבלות והאתגרים. לצד המסרים, התבקשו הילדים לקבל על עצמם עול מלכות שמים וקראו יחד, בקול רם, שמע ישראל. היה זה מעמד מרומם ונשגב, בכל מקום ומקום.

ולא רק משאיות. בצעירי חב"ד עמלו על עוד שני מיזמים: הפקת מולטימדיה מושקעת עם מיטב כוכבי הילדים של הציבור הכללי, שהופצה במגוון טכנולוגיות למאות אלפי ילדי ישראל והעבירה את המסרים המיוחדים של ל"ג בעומר.

גולת הכותרת בפעילות ל"ג בעומר החב"דית, הייתה השנה הפצה של חצי מיליון ערכות תוכן לפעילות משפחתית בל"ג בעומר. הערכה כללה שרשרת דגלי אהבת ישראל מרהיבה, משחק יצירה סביב המדורה, דף למידה צבעוני ועוד.

לילדים גם חולקו הספרונים הנוסטלגיים של צעירי חב"ד, לצד הספר החדש 'החומש שלי – דברים' שחתם את הסדרה הפופולרית שהפכה למוצר מבוקש.

"מאז יצא מתוק", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "למרות האתגרים הרבים – מסתבר שהשנה התהלוכות הגיעו לכמות אדירה הרבה יותר מכל שנה. המסרים של התנא האלוקי ול"ג בעומר הופצו בקרב מאות אלפי ילדים בכל ערי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר