ספין אחרון?

המגעים מתחדשים: נתניהו ובנט ייפגשו

ניסיון נוסף להכנסת מפלגת ימינה בראשות בנט לממשלה של בנימין נתניהו, יום לפני השבעתה, או ספין אחרון? התשובה לכך תגיע בהמשך, לאחר פגישת השניים בשעות הקרובות (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל , פלאש 90)

לאחר נתק של מספר ימים, תדרוכים והשמצות הדדיות בתקשורת, נקבעה פגישה בהמשך היום (רביעי) בין יו"ר מפלגת ימינה השר נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד רה"מ בירושלים, בניסיון אחרון למצוא דרך להצטרפות לקואליציה.

בהודעה הרשמית שיצאה מלשכותיהם נכתב: "שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט, וראש הממשלה בנימין נתניהו, ייפגשו מאוחר יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים. שעה מדויקת, מתואמת כעת בין הלשכות".

כזכור, ביממה האחרונה נראה היה כי דרכה של ימינה לאופוזיציה סלולה: התיק הבכיר האחרון שנשאר לנתניהו לחלק לה הוא משרד החינוך,בעוד תיק הבריאות בו חשק בנט ניתן לח"כ יולי אדלשטיין. כעת, מלבד החינוך, עשוי להציע לו נתניהו את תיק התפוצות הזוטר.

'ימינה', שכבר הודיעה כי תשב באופוזיציה בשל היחס המזלזל לטענתה של נתניהו בעת המו"מ מולה, עשויה אולי להצטרף לממשלה ברגע האחרון, אם תקבל חבילת תפקידים מכובדת מהליכוד.

בנט תוקף את הליכוד ונתניהו, השבוע (צילום: משרד הביטחון)

בתוך כך, הכנסת עשויה לדחות את ההצבעה על הרכבת הממשלה החדשה, עד שתתקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש, דבר שצפוי לקרות רק מחר (חמישי) בשעה 22:00.

העיכוב נוצר בשל כך שיו"ר הכנסת בני גנץ ומחליפו המיועד השר יריב לוין התפטרו מתפקידיהם אמש, מעט לפני 22:00, והתפטרותם נכנסת לתוקף רק לאחר 48 שעות. לפי תקנון הכנסת, על יו"ר הכנסת אסור לשמש במקביל גם כשר.

הישיבה להשבעת הממשלה החדשה נקבעה תחילה לשעה 13:00 מחר, אולם ההתפטרות המאוחרת של גנץ ולוין הביאה לדחייה בלוחות הזמנים.

במקביל, כחול לבן והעבודה יניחו עד הערב על שולחן הכנסת את קווי היסוד של הממשלה המיועדת ואת ההסכמים הקואליציוניים ביניהן, לפחות 24 שעות לפני ההצבעה על הרכבת הממשלה. בשבוע שעבר התחייבו המפלגות בפני בג"ץ לעשות זאת, כחלק מהדיונים בהם הוכשרו ההסכמים הקואליציוניים, אך עד כה לא הונחו ההסכמים על שולחן הכנס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר