הבלוק חוזר?

המפלגות החרדיות לנתניהו: "לצרף את ימינה לקואליציה"

בלוק הימין מתאחד שוב? ראשי המפלגות החרדיות שיגרו מכתב לראש הממשלה עם דרישה "לפעול בכל דרך כדי שמפלגת ימינה על סיעותיה תימצא את מקומה עמנו", ויצורפו לממשלה הבאה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לחץ גדול מופעל בשעות האחרונות על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד, על מנת שיצרפו את מפלגת ימינה לקואליציה.

ראשי המפלגות החרדיות, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני פנו במכתב לנתניהו לצרף את מפלגת ימינה.

במכתב שהגיע לידי 'כיכר השבת' כתבו ראשי המפלגות החרדיות: "כידוע, הלכנו יחד כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין לאורך כל מערכות הבחירות בנאמנות ובאחדות בהמלצה משותפת לכהונתך כראש הממשלה".

נתניהו אתמול, נגד ימינה (צילום: מתוך פייסבוק)

"כעת, עם גיבוש קואליציה חדשה בראשותך, אנו רואים צורך להמשיך את שיתוף הפעולה כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין בקואליציה הבאה".

עוד כתבו, "נבקשך בזאת לפעול בכל דרך כדי שמפלגת ימינה על סיעותיה תימצא את מקומה עמנו כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין יחד בקואליציה המוקמת בראשות הליכוד וכחול לבן".

מוקדם יותר, פנה ח"כ ישראל אייכלר לראש הממשלה בבקשה שיעשה הכל על מנת לשמור על אחדות גוש הימין ולהכניס את מפלגת ימינה לקואליציה.

"אני זוכר את העלבון בממשלת לפיד, כשהשאירו את החרדים בחוץ. אסור שנעשה זאת לאחרים. ימינה צריכה להיות חלק מהקואליציה שתקום, בתנאים שווים יחסית לגוש הימין כולו. יחד עם החברים בימין, נוכל לשמור על קדשי ישראל בארץ הקודש".

מוקדם יותר היום, מתחו ב'ימינה' ביקורת על יהדות התורה וש"ס משום ש"לא נשכבו בשבילם על הגדר", כהגדרתם, במשא ומתן הקואליציוני שקיימו הליכוד, כדי להכריח גם את כניסת הסיעה הדתית-לאומית.

על פי הדיווח של כתבת 'סרוגים' עטרה גרמן, ב'ימינה' ציפו לאולטימטום חרדי מול נתניהו, בו ייאמר לו משהו בסגנון "אנחנו לא נכנסים לממשלה, אם אתה לא מכניס את כולם ביחד".

"זו אכזבה מדרעי, גפני וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו", הסביר הגורם שצוטט בידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר