בצעד תקדימי

בית הכנסת בפלורידה סילק מתפללים שהשתתפו במניין

בית הכנסת של 'צעירי ישראל' (Young Israel) ב'דירפילד' שבפלורידה, הוציא מכתב זועם נגד חברי בית הכנסת שהשתתפו במניין בשבת בצל הקורונה; לא יקבלו 'עליות' (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
בית הכנסת של 'צעירי ישראל' בפלורידה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק והאתר הרשמי)

בצעד תקדימי, בית כנסת בפלורידה הודיע למפרי ההנחיות שהתפללו במניין על סילוקם מתפקידם והחרמתם מכל 'כיבוד' בבית הכנסת.

בית הכנסת של 'צעירי ישראל' (Young Israel) ב'דירפילד' שבפלורידה, הוציא אמש (שלישי) מכתב זועם כנגד חברי בית הכנסת שהשתתפו בשבת האחרונה במניין למרות האיסור ומדיניות בית הכנסת בעקבות נגיף הקורונה.

"למרות הפסק הברור של המרא דאתרא שלנו", כותבים ראשי בית הכנסת במכתב לקהילתם, "ושל רבני ה-UO, רבני צעירי ישראל, רבני אגודת ישראל ורבני ארגונים נוספים, ובנוסף גם חוות דעתו של הרב ד"ר אהרון גלאט, כמה אנשים הפרו בצורה ברורה את ההנחיה של בית הכנסת שלנו והשתתפו בנוכלות במניין בשבת האחרונה".

המכתב המלא

במכתב, מגדירים ראשי בית הכנסת את המעשה כ"חוצפה" ומציינים כי זו "סכנה שגובלת בספק פיקוח נפש" ומשכך היא אינה יכולה לעבור בשתיקה. "התנהגות כזאת של אלו שהשתתפו במניין חייבת להיענות בהשלכות חמורות", כתבו.

הסנקציות החמורות שנוקטים בבית הכנסת כוללים נישול כל תפקיד ציבורי שהיו למתפללים הללו בבית הכנסת, וכן החרמתם בכך שלא יוכלו לקל שום 'כיבודים': 'עליות', 'בעל קורא', שליחי ציבור ומגידי שיעורים.

"בזמן שהעולם בכלל וכלל ישראל בפרט נאבק באתגר כל כך דרמטי וטרגי, עלינו לעמוד ולהתאחד מאחורי ההנהגה הרבנית והרפואית שלנו", מסבירים בבית הכנסת את הצעד הדרמטי שנקטו. "אנחנו באמת מקווים שזו הפעם האחרונה שמכתב כזה צריך להיכתב".

על המכתב חתומים רב בית הכנסת הרב ישראל אדלמן, ד"ר מרטין שלוס וכן כל חברי הנהלת בית הכנסת.

רב בית הכנסת הרב ישראל אדלמן
מתפללי בית הכנסת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר