מגפה עולמית

עשרות ישראלים חולצו ממרוקו: "חזרנו הביתה"

במבצע משותף של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ ניר ברקת ובני הזוג אדלסון, עשרות ישראלים חולצו ממרוקו ונחתו בישראל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

26 ישראלים שנתקעו במרוקו ולא יכלו לעשות את דרכם בחזרה לישראל, בשל מגיפת הקורונה שעצרה את רוב התעופה העולמית, חולצו והבוקר (חמישי) נחתו בישראל.

לפני מספר שבועות קיבל ח"כ ניר ברקת, בקשה לסיוע לחלץ אזרחים ישראלים שנתקעו במרוקו ללא יכולת לצאת משם בעקבות הקורונה.

בשל מספר הנפטרים הגדול בקהילה היהודית במרוקו, מבצע החילוץ הפך לדחוף יותר ויותר. הבקשה הצריכה חשיבה יצירתית ופתרון נועז, שכן למטוסים ישראליים אסור לנחות במרוקו. ברקת גייס למבצע את הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר, ראש הממשלה נתניהו,ואת בני הזוג שלדון וד"ר מרים אדלסון, אשר מימנו את המבצע והביאו מטוס פרטי לביצוע המשימה.

המל"ל במשרד ראש הממשלה טיפל בקבלת האישורים הנדרשים לטיסה והפעיל ערוצים דיפלומטיים חובקי עולם כדי להביא לתוצאה המיוחלת.

הראשל"צ הגר"ש עמאר עם מלך מרוקו (באדיבת המצלם)

לאחר פתרונות שונים שירדו מהפרק, ומשהושגו האישורים המיוחדים הנדרשים בסיוע כל המעורבים, הלילה יצאו הישראלים ממרוקו לישראל, דרך פריז ולפנות בוקר נחת המטוס בישראל.

ח"כ ניר ברקת אשר חיכה למטוס בנתב"ג אמר: "אני נרגש לראות את המטוס נוחת כאן בארץ, ושמח על שהייתה לי את ההזדמנות להיות שותף במבצע הזה שהגיע לסיומו בשלום. החילוץ מהווה ביטוי יוצא דופן של הערבות ההדדית של מדינת ישראל לאזרחיה. גם במהלך משבר הקורונה ישראל לא מפקירה את האזרחים ועושה מאמצים עילאיים כדי לסייע ולהחזיר אותם לארץ. המצב בעולם כולו לא פשוט, וגם מרוקו נפגעה מהקורונה. אני מאחל בריאות לכולנו".

אילן חתואל שחזר במטוס שיתף מחוויותיו: "כבר שלושה חודשים שלא ראיתי את המשפחה שלי, את שלושת הילדים שלי. זה קשה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר