סערת ל"ג בעומר

אתם הצבעתם: "סגר על מפירי התקנות"

34.14% מהגולשים השיבו כי צריך להטיל על מפירי התקנות בל"ג בעומר "סגר מוחלט" ואילו 26.79% בעד "לחלק קנסות כבדים". וכמה חושבים ש"ה'קורונה' זה שטויות"? (סקר 'כיכר')

ההדלקה ההמונית בבתי אונגרין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ההפרות החמורות של תקנות הבריאות במהלך ל"ג בעומר, בירושלים, בבית שמש ובמירון, כאשר ראינו מאות אנשים מצטופפים זה לצד זה, ללא מסכות ומבלי לשמור את המרחק הנדרש, ביקשנו שלשמוע את עתכם, גולשי 'כיכר השבת', בשאלה המתבקשת: כיצד צריך לטפל במפירי תקנות הבריאות?

נכון לשעת פרסום הכתבה, 3,875 גולשים הצביעו בסקר, וניכר כי הדעות חלוקות בין הגולשים השונים.

34.14% השיבו כי צריך "להטיל עליהם סגר מוחלט"
26.79% השיבו כי יש "לחלק קנסות כבדים"
19.35% בחרו ב"מעצרים והגשת כתבי אישום"
12.44% השיבו כי צריך "להתעלם מהם"
7.28% מאמינים כי "ה'קורונה' זה שטויות, הנגיף נעלם"

מעל 100 תגובות נרשמו לסקר, כאשר גם שם ניכר כי הדעות חלוקות.

הגולש אפרים כתב כי "לפני שנתייחס איך צריכים להתנהל מולם, מה שברור צריך להיות, התנהלות שוויונית, ולא יתכן מה שרואים התנהלות מתנכלת בחסות החוק לאזרחים מסוימים".

הגולש חיים כתב כי "צר לי שאין כל ריח של יידישקייט בגישה כזו של בחירה צאו וראו בפרקים ובמקומות בילוי כמה הומה באנשים רק לדברים שיקרים ליהודים יראים מקפיץ כאן שוב ושוב סובלנות זה לא רק למה שנוח לך".

הגולש יוסף, הגיב: "מי שמכם לשופטים לדון ולתת חוות דעת לקנוס את מי ואיך, עצם העמדת השאלה פסולה. אולי כדאי להעמיד שאלה האם להעניש מי שיש לו אייפון או שאר מכשירים פסולים, והאם להחרימו, או לא להשתדך אתו, או להתעלם ממנו, כנראה יש מי שבריאות הגוף חשובה לו, וההנחיות משרד המבולבלות של משרד הבריאות, חשובות לו יותר מבריאות הנפש והנשמה".

אחת הגולשות כתבה: "אני חושבת שהנציגים שלנו בכנסת צריכים להוקיע ולמחות על התנהגויות מסוג אלו...".

הגולש דוד הסביר את בחירתו וכתב: "לדעתי האישית לא מדובר כאן בעונש אלא חייבים להרחיק אותם מאיתנו ולכן לבצע סגר בשכונותיהם בכדי שלא ידביקו שכונות אחרות. בנוסף להכניס הרבה פקחים בשכונות שלהם שיאכפו מרחק וחבישת מסכות ויחלקו קנסות כבדים לכל המפרים כולל לבעלי החנויות שלא עומדים בכללים ולשקול ביטול חלק מההקלות על איזורים אילו עד שיתבהר המצב".

הגולש שמואל הציע להתעלם והסביר: "הכי כדאי להתעלם, הרי אין יום בלי איזה התקהלות שלהם, אז למה המשטרה צריכה לבוא הרי בטוח יש להם כבר קורונה, פשוט מתעלמים. רוצים קורונה קבלו קורונה, המשטרה לא צריכה לבוא כדי להידבק.

"וחצמזה ברגע שמתעלמים נהיה שקט כי אין להם ממי לקבל את הצומי, ואין מה לחכות הם לא ינסו אפילו הם יראו שהם מנסים ולא מקבלים צומי מאף אחד ופשוט יפסיקו, למה הם רוצים רוצים לעבוד בחינם, לא הם לא פראיירים, הם יעבדו רק בשביל צומי, בגלל זה הכי כדאי להתעלם".

אחד הגולשים כתב במענה לשמואל: "מה פתאום!!!! אתה נורמלי??? תקשיב אם מתעלמים, יכול ח"ו להיות יותר אסונות לעמ"י. זה טעות להתעלם. אם יתעלמו מהנורה המהבהבת ברכב כאשר הרכב בבעיה. הרכב ישבוק חיים. לא להיות פזיזים".

הגולשת נחמה הציעה: "צריך להתעלם ולהתפלל בזכותו של רבי שמעון לא ייקרה להם לדבר, שומר פתאים ה' {תהלים קטז}".

"מי זה "להם"?", תהה הגולש יוסי, "כשמציעים לעשות סגר, זה ענישה קולקטיבית נגד 90% שסובלים בגלל 10%. אין שום מקום לעונש קולקטיבי. רק ענישה אישית קשה למפירי התקנות, זה הפיתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר