סלקציה לחרדיות

כך נשים חרדיות מבני ברק הופרדו בבית החולים 'שיבא' • צפו

בית החולים 'שיבא' בתל השומר, בוחר ככל הנראה לקטלג את כל החרדים כחולים, כך נראה מתיעוד שהגיע ל'כיכר', ובו נראה כיצד נשים חרדיות זוכות לעבור השפלה בבית החולים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באייר תש"פ | 14.05.20
(צילום: אסתי רובינשטיין)

השפלת הציבור החרדי: נשים חרדיות שהגיעו הבוקר (חמישי) למרפאות החוץ של בית החולים 'שיבא' בתל השומר אולצו להמתין בחדר נפרד משאר האוכלוסייה, כך עולה מתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

כאשר הוטל סגר על העיר בני ברק - בפסח, הרבה בתי חולים נקטו בתופעה מבחילה כאשר הפרידו את תושבי ותושבות העיר בני ברק משאר האוכלוסייה, ובחור להתייחס לכל החרדים מבני ברק, כנשאי הנגיף.

אסתי רובינשטיין, מעצבת פנים והנדסאית וותיקה, נאלצה לעבור בדיקה אישית במרפאות החוץ של בית החולים 'שיבא' - שם יש רבים מן הציבור החרדי המשתמש בשירותים אלה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתארת רובינשטיין את החוויה הנוראית, המשפילה והמבזה שהיא וחברותיה החרדיות נאלצו לעבור הבוקר, וככל הנראה הדבר הפך לנוהל קבוע בבית החולים.

"אני מרגישה שזו פגיעה אישית בי. תמיד נתתי בבית החולים אמון מלא, בחרתי ללדת שם את כל ילדיי, כל התיקים הרפואיים שלי שם - ובסוף מה אני מקבלת מבית החולים? יריקה בפרצוף".

,למה הם צריכים לעשות סלקציה כנגד העיר שלי? שרוב המוחלט של התושבים שמרו על כל הכללים, האבסורד פה, שאני לא יצאתי מהבית מפורים ולא ביקרתי את ההורים שלי. הפעם היחידה שיצאתי מהבית היה לבדיקה ב'תל השומר', ולאחר מכן, קיבלתי הודעה לנייד, כי היה שם חולה קורונה ולכן אני צריכה להיכנס לבידוד - ואדגיש - חוץ ממני לא היו שם חרדים באותו הזמן".

רובינשטיין מוסיפה ואומרת :"אין בבני ברק אחד בלי מסכה, כל החג והתקופה הצטופפו בבתים ולא ניצלו את הזכות ל-100 מטר המותרים. הרחובות היו שוממים. וגם אם יש קבוצות קיצוניות שחורגות מהנהלים- הן לא על דעתנו. כפרטיים וכציבור אנחנו מגנים ומוקיעים אותם, יודעים שהציווי של "ונשמרתם לנפשותיכם" נאמר בדיוק על הימים האלו".

"החשש הגדול", אומרת רובינשטיין לסיום, "זה מה יהיה השלב הבא? האם יפרידו לנו שעות בסופר? נצטרך לעמוד בבנק בתורות נפרדים? מטוסים ייעודיים לחרדים? זה חייב להיעצר עכשיו - מסע ההסתה הזה".

תגובת בית החולים 'שיבא': "אנו מתנצלים על המקרה ומדגישים שוב כי חל איסור לקיים כל הפרדה בין המטופלים המגיעים אלינו לקבלת טיפול רפואי. המקרה טופל באופן מיידי".

"נמשיך לפעול עפ"י סטנדרטים גבוהים לבטיחות המטופלים, תוך שמירה על בריאות הצוותים הרפואיים, ציבור המטופלים והקהל הרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר