סירב לייצוג

'פלוני' התפלל בשטיבלאך: "מדבר רק יידיש"

בפני בית משפט השלום בירושלים העלו לדיון את אחר העצורים במהלך המהומות ליד שטיבלך זכרון משה בירושלים • השופט קבע כי עליו להזדהות - אחרת, מעצרו יוארך (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המהומות הלילה בזכרון משה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום התקיים היום (חמישי) דיון סביב מעצרו של אחד החשודים בתפילה בתוך שטיבלך זכרון משה הלילה בירושלים. במקום, כזכור, פרצו מהומות ושוטרת נפצעה כתוצאה מיידוי אבן על ראשה.

החשוד סירב להזדהות ולכן הוגדר כ"פלוני אלמוני". הרב שמעון שישא, מעסקני העדה החרדית ייצג אותו, לאחר שסירב לקבל עורך דין מהסנגוריה הציבורית.

נציג המשטרה ביקש לשחררו בהתאם לתנאים המגבילים הבאים: התייצבות לחקירה לפי דרישה וכן בבית משפט, הזדהות מלאה כולל מסירת פרטים מלאים, ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך של 5,000 ש"ח, והפקדה על סך של 1,000 ש"ח.

האלימות ליד השטיבלאך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב שישא מנגד טען בדיון כי "הוא לא היה לטענתו במניין יחד עם אנשים, הוא היה יחד בבית כנסת ולא נכנס לתפילה אלא לקריאת שמע שלא יכל להגיד שבחוץ יש זבל. אני רוצה לדעת מה העבירה, מותר להיות נוכח בבית כנסת".

בתגובה טען נציג המשטרה: "יש דוחות פעולה שמעידים כי היו עשרות אנשים שהתפללו וכאשר השוטרים הגיעו הם התפרעו. לשאלתך מה העבירה זה עבירות בניגוד לתקנות חירום וללא מסכה. אנו לא מבקשים לעצור אותו אנו מבקשים דבר בסיסי, שהוא יזדהה ויחתום וזהו".

בסופו של דבר, פסק השופט אורן סילברמן כי המשיב ישוחרר לאחר שיזדהה וניתן יהיה להנפיק לו דו"ח בגין הפרת תקנות שעת חירום.

השופט הוסיף כי אם לא יזדהה המשיב כאמור, לא יעמוד המשיב בתנאי השחרור יובא בפני שופט עד ליום 15.05.2020 בשעה 10:00, והמזכירות תדאג לזימון מתורגמן לשפת יידיש ככל שתוגש בקשה להארכת מעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר