הדרמה הפוליטית

כאב הראש של נתניהו: חלוקת תיקי השרים

הדרמה סביב הקמת הממשלה בשל הקושי בחלוקת התיקים, הובילה את בנימין נתניהו ובני גנץ להודיע כי השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון • זוהי רשימת המינויים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באייר תש"פ | 14.05.20
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדרמה סביב הקמת הממשלה בשל הקושי בחלוקת התיקים בתוך הליכוד הובילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ להודיע כי השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון. בינתיים, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ קיבל את מבוקשו: שר לענייני ירושלים ומורשת.

תחילה למתרחש בתוך הליכוד. מרבית השרים וחברי הכנסת עדיין לא זומנו ללשכת נתניהו לשמוע על תפקידם בקואליציה הבאה. חלקם החליטו לשבור את הכלים ולשלוח מסרים מאיימים לבלפור.

ח"כ אבי דיכטר הודיע בנימה מאיימת, כי ייעדר מישיבת הממשלה: "בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח"כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד", לפי הודעה של לשכתו. בהודעה נמסר כי דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

גם השר צחי הנגבי הצטרף לאיומים. "‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת. שבת שלום!".

השרה גילה גמליאל שהחזיקה בתיק לשוויון חברתי שעבר ל'כחול לבן', ממורמרת מההצעה שקיבלה מנתניהו להתמנות לשרה להשכלה גבוהה. גמליאל מעוניינת להיות השרה לאיכות הסביבה.

השר דוד אמסלם שכיהן כשר התקשורת שעובר ליועז הנדל מסיעת 'דרך ארץ', דורש לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים, משרד שהובטח לרפי פרץ על מנת שיערוק מימינה לקואליציה של נתניהו.

בינתיים, כאמור, הרב רפי פרץ יו"ר הבית היהודי הגיע הערב (חמישי) בפעם השניה לבלפור לפגישה עם רה"מ נתניהו, בסיומה הוא קיבל את המינוי לשר לענייני ירושלים ומורשת.

בשעה האחרונה קרא ח"כ גדעון סער מהליכוד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקרוא למפלגת ימינה להצטרף בכל זאת לממשלה: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לנצל את הדחיה בהשבעת הממשלה כדי לחדש את המו״מ עם ״ימינה״ להצטרפותה לקואליציה. הפערים ניתנים לגישור וחבל שהשותפה האידיאולוגית הקרובה ביותר לליכוד תישאר בחוץ. חשוב שהגוש הפרלמנטרי של המחנה הלאומי ישמור על אחדותו".

מנגד, אמר בנט במסיבת העיתונאים, כי הסיכויים לכך נמוכים: "ראשית אני להתייחס לאיזשהו דיווח שרץ כאילו מתנהל משא ומתן בין הליכוד לבין ימינה. זה יצא מהליכוד. אז לגבי המו״מ הזה - אין כלום כי לא היה כלום".

"מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו״מ מהצד של נתניהו כדי להכניס אותנו. אני אומר את זה לליכודניקים שמנסים לעשות עליהם סיבוב ולהלחיץ אותם. זה בסדר, אין כלום. זה ספין", הוסיף יו"ר ימינה.

הישיבה המיוחדת של המליאה בראשון תיפתח בשעה 13:00 בנאומים של ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החלופי גנץ וראש האופוזיציה המיועד ח"כ יאיר לפיד. נתניהו יציג את הממשלה החדשה, הרכבה ואת קווי היסוד שלה. את הישיבה ינהל סגן יו"ר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) עד לבחירת היו"ר הקבוע בשעה 22:00 הערב.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בתגובה להחלטה לדחות את השבעת הממשלה: "אני אגיד לכם דבר אחד על הפארסה שהייתה היום בכנסת - כשמשהו מקולקל הוא מקולקל, הממשלה הזאת קמה באופן מקולקל מסיבות מקולקלות, הכול עקום, הכול מושחת, הכול בשביל ג'ובים במקום בשביל ערכים וככה זה גם נראה".

מי שקיבלה כבר הערב את מבוקשה הייתה השרה מירי רגב. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, ״אני שמח לבשר הערב כי שרת התרבות והספורט מירי רגב נענתה לבקשתי להיות שרת התחבורה והתשתיות הלאומיות של מדינת ישראל ושרת החוץ הבאה של מדינת ישראל בחלק השני של כהונת הממשלה".

רשימת המינויים המסתמנת:

תחילה למפלגות החרדיות:

אריה דרעי: שר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל.

יעקב ליצמן: שר הבינוי והשיכון.

משה גפני: יו"ר וועדת הכספים.

יעקב אביטן: שר הדתות.

יעקב מרגי: יו"ר וועדת הכלכלה.

מאיר פרוש: סגן שר החינוך.

אורי מקלב: סגן שר התחבורה.

איציק כהן: סגן שר האוצר.

משולם נהרי: סגן שר הרווחה.

יעקב טסלר: הוועדה לפניות הציבור.

יעקב אשר: וועדת החוקה.

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין: משרד הבריאות

ח"כ אורלי לוי אבקסיס תכהן ב"משרד לחיזוק וקידום קהילתי".

ח"כ אלון שוסטר מונה לשר החקלאות.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) מונה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

ח"כ חילי טרופר: שר התרבות והספורט.

ח"כ אבי ניסנקורן: שר המשפטים.

ח"כ פנינה תמנו שטה: שרת הקליטה.

ח"כ יזהר שי: שר המדע והטכנולוגיה.

ח"כ יועז הנדל: שר התקשורת.

ח"כ איתן גינזבורג: יו"ר ועדת הכנסת.

ח"כ מירב כהן: השרה לשוויון חברתי.

ח"כ צבי האוזר: יו"ר ועדת החוץ והביטחון.

ח"כ מיכאל ביטון: שר תחת גנץ במשרד הביטחון.

ח"כ יואב קיש: סגן שר הבריאות.

ח"כ אמיר אוחנה: השר לביטחון פנים

ח״כ גדי יברקן: סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה

ח"כ עומר ינקלביץ: שרת התפוצות.

ח"כ מירי רגב: שרת התחבורה והתשתיות הלאומיות ובחלקה השני של הממשלה - שרת החוץ.

ח"כ רפי פרץ: השר לענייני ירושלים ומורשת.

ח"כ רם שפע: יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט.

ח"כ חיים כץ: יו"ר וועדת הרווחה.

ח"כ יפעת שאשא ביטון: יו"ר ועדת הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר