בעקבות 'כיכר השבת'

בית החולים מודיע: 'הפרדת החרדים תיפסק'

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' של העדות המקוממת של האישה החרדית שנאלצה לשהות בהפרדה בעת המתנה לטיפול רפואי בתל השומר - מפרסם בית החולים התנצלות והבהרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חדר נפרד לחרדים, מימין (צילום: אסתי רובינשטיין)

אחרי חשיפת 'כיכר השבת' את השפלת הציבור החרדי ב'תל השומר', מפרסם הערב (חמישי) בית החולים התנצלות ברורה ואף מבהיר: נאסור לנהוג כך בעתיד.

כזכור, בתיעוד שהתפרסם מוקדם יותר היום עלה, כי נשים חרדיות שהגיעו למרפאות החוץ של בית החולים שיבא אולצו להמתין בחדר נפרד משאר האוכלוסייה.

הכל החל כאשר הוטל סגר על העיר בני ברק, בפסח, ובעקבות כך החלה במספר בתי חולים תופעה של הפרדה בין תושבי ותושבות העיר החרדית לבין שאר האוכלוסייה, כאשר ההתייחסות לכל החרדים מבני ברק היתה כאל נשאי נגיף הקורונה.

אלא שמאז כידוע המצב השתנה, ולטובה, ולמרות זאת אסתי רובינשטיין, מעצבת פנים והנדסאית וותיקה, נאלצה לחוות השפלה בעת שהגיע לבדיקה אישית במרפאות החוץ של 'שיבא', בהן ישנם רבים מן הציבור החרדי המשתמש בשירותים אלה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' תיארה רובינשטיין טראומה מבזה של הפרדה שהיא וחברותיה החרדיות נאלצו לעבור: "אני מרגישה שזו פגיעה אישית בי. תמיד נתתי בבית החולים אמון מלא, בחרתי ללדת שם את כל ילדיי, כל התיקים הרפואיים שלי שם - ובסוף מה אני מקבלת מבית החולים? יריקה בפרצוף".

"למה הם צריכים לעשות סלקציה כנגד העיר שלי, שרוב מוחלט של תושביה שמרו על כל הכללים?", זעמה, והוסיפה: "האבסורד פה, שלא יצאתי מהבית מפורים ולא ביקרתי את ההורים שלי, אלא לבדיקה ב'תל השומר', ולאחר מכן קיבלתי הודעה לנייד, כי שם היה חולה קורונה... ולכן אני צריכה להיכנס לבידוד. ואדגיש: חוץ ממני לא היו שם חרדים באותו הזמן".

התיעוד שהסגיר (צילום: אסתי רובינשטיין)

רובינשטיין הוסיפה ואמרה :"אין בבני ברק אחד בלי מסכה, כל החג והתקופה האחרונה הצטופפו כולם בבתים ולא ניצלו את הזכות למאה המטרים המותרים, והרחובות היו שוממים. גם אם יש קבוצות קיצוניות שחורגות מהנהלים, הן לא על דעתנו. כפרטיים וכציבור, אנחנו מגנים ומוקיעים אותן, ויודעים שהציווי של 'ונשמרתם לנפשותיכם' נאמר בדיוק על הימים האלו".

"החשש הגדול שלי", אמרה רובינשטיין לסיום, "הוא מהשלב הבא: האם יפרידו לנו שעות ב'סופר'? נצטרך לעמוד בבנק בתורות נפרדים? מטוסים ייעודיים לחרדים? מסע ההסתה הזה חייב להיעצר עכשיו!".

כאמור בעקבות פרסום המקרה ב'כיכר השבת', מפרסם הערב המרכז הרפואי שיבא את הדברים הבאים: "אנו מתנצלים על המקרה, ומדגישים שוב כי חל איסור לקיים כל הפרדה בין המטופלים המגיעים אלינו לקבלת טיפול רפואי. המקרה טופל באופן מיידי".

"נמשיך לפעול על פי סטנדרטים גבוהים לבטיחות המטופלים, תוך שמירה על בריאות הצוותים הרפואיים, ציבור המטופלים והקהל הרחב", הוסיפו ב'תל השומר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר