נדבק בארה"ב

אבל כבד: ראש ישיבת סלאנים נפטר מקורונה

הסתלק לעולמו הגאון רבי חיים יוסף דוד וינברג זצ"ל, ראש ישיבת סלאנים בבני ברק, שנדבק לאחר פורים בנגיף הקורונה בעת ששהה בארה"ב, ומאז התייסר שבועות ארוכים (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

אבל כבד: ראש ישיבת 'באר אברהם - סלאנים', הגאון רבי חיים יוסף דוד וינברג (65) מירושלים, נפטר בארה"ב כתוצאה מקורונה.

במשך כחודשיים התייסר ראש הישיבה הנערץ, שאושפז בבית חולים מקומי בעקבות הידבקותו בנגיף לאחר פורים, בו שהה בארה"ב, והיום הידרדר מצבו עוד יותר, והרופאים נאלצו לקבוע את פטירתו המצערת.

המנוח זצ"ל, 'ר' יוסל' בפי כל, למד בבחרותו בישיבת פוניבז', לאחר שעלה לישראל מבלגיה בה נולד. בהמשך הוא עבר לגייטסהד והפך לאחד מתלמידיו של הגרא"ז גורביץ', שם גם נישא לרעייתו לבית ברקוביץ'.

בישראל, בה קבעו בני הזוג את מקום מגוריהם, עלה והתגדל הגרחי"ד וינברג במעלות התורה, היראה והחסידות. לפני יותר מעשרים שנה ביקש ממנו האדמו"ר מסלאנים להשפיע מתורתו על התלמידים בישיבה בבני ברק, השייכת לחסידות בה הוא נחשב גם משום שהיה צאצא של האדמו"רים זי"ע.

המנוח זצ"ל התמודד בגבורה עילאית עם האסון שנחת על ראשו לפני 15 שנה, אז רעייתו הסתלקה לעולמה, וקיבל עליו דין שמים באהבה. לפני חמש שנים התחתן הרב וינברג בזיווג שני עם אלמנתו של הרב יעקב עקיבא משינסקי זצ"ל, שהיה חתנו של רב 'אמונת ישראל' ומשגיח 'תורה ודעת' הגר"מ וולפסון.

מחר, שעות רבות אחרי פטירתו, יובא ארונו של ראש ישיבת סלאנים לישראל, והוא ייטמן בהלוויה כואבת, בהותירו משפחה גדולה וענפה ותלמידים רבים - כולם המומים ומתקשים לעכל את האובדן הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר