נתון מפחיד

'קורונה' בצרפת: לפחות 1,300 יהודים נפטרו

מתוך 27,000 המתים במגיפת הקורונה בצרפת, 1,300 הם יהודים - רבים מהם עובדים במערכת הרפואה • "כמחצית מהעובדים בקצביות ומשחטות נדבקו בנגיף" (קורונה, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודים בצרפת, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני שבוע, דיווחנו ב'כיכר השבת' כי ייתכן והקהילה היהודית בצרפת מסתירה את נתוני המתים במגיפת הקרונה. כעת, המספר הרשמי נחשף: 1,300 יהודים נספו.

מקור המספר, בנתון שנחשף על ידי החברא קדישא המקומית ופורסם על ידי כנען ליפשיץ בJTA. עם זאת, מדובר רק ביהודים שנקברו לפי ההלכה, ולכן ייתכן כי המספר מעט גבוה יותר.

בהתבסס על הנתונים הידועים כעת, צרפת היא המדינה עם מספר ההרוגים היהודים הגבוה ביותר בעולם. מסתבר כי בארה"ב מתו מספר גבוה יותר של יהודים, אך בשל פיצול הקהילות - אין מספר רשמי וידוע.

בקהילה היהודית בצרפת מנסים להבין מדוע נפגעו בצורה כל כך משמעותי מהנגיף, ותולים זאת בין היתר בעובדה שהם "אנשים חמים".

הקורונה בצרפת: "אירופה צריכה ללמוד מישראל" • ראיון (מתוך 'סוגרים שבוע')

אחד מחברי הקהילה אמר לJTA: "החום של הקהילה שלנו הוא פיזי: הרבה חיבוקים, נשיקות, טפיחות על השכם. זו אחת הסיבות שיהדות צרפת כה נפגעה מהנגיף - וזה יצטרך להשתנות בעתיד הקרוב".

רבים מהיהודים שמתו מנגיף הקורונה, הם עובדים במערכת הבריאות כרופאים, אחיות וכדומה. "כמעט כל יום שמענו על אדם שמת מהנגיף", מספר חבר הקהילה.

בנוסף, כמחצית מהיהודים העובדים בקצביות ובמשחטות נדבקו בנגיף הקורונה - מה שגרם למשך תקופה ארוכה למחסור חמור בבשר כשר טרי בצרפת, אך לדברי גורמים בקהילה, הם כבר התגברו על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר