"שמירה על כללי הזהירות"

הוראת הגר"ש שטיינמן: כך יפתחו היום ה'ישיבות לצעירים'

במכתב מיוחד שהוציא, פירט הגאון רבי שרגא שטיינמן את ההנחיות לפתיחת ה'ישיבות לצעירים' החל מהבוקר - שם ילמדו בוקר ואחה"צ, וכן את ההנחיות המעודכנות לפתיחת החיידרים | המכתב (בארץ)

הגר"ש שטיינמן (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

במכתב מיוחד שהוציא אמש (מוצאי שבת קודש) פירט הגאון רבי שרגא שטיינמן את ההנחיות לפתיחת הישיבות לצעירים החל מהבוקר, כמו גם המשך פעילות החיידרים.

במכתבו, מציין הגר"ש שטיינמן כי הדברים היו לעיני מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, אשר נתנו את הסכמתם לדברים.

החל היום, (יום ראשון כ"ג באייר) כך לפי מכתבו, ישיבות צעירים ילמדו במתכונת של סדר א' וסדר ב', וכן יהיו שיעורים ותפילות מנחה ומעריב. כל שיעור ילמד ויתפלל במקום נפרד - שיעור אחד בביהמ"ד, שיעור אחד בחדר האוכל וכו', כאשר אחד מאנשי הצוות שוהה במקום.

"הישיבות הנ"ל יפתחו תוך שמירה מוחלטת על כללי הזהירות מהדבקה והידבקות", כותב הגר"ש שטיינמן, ומורה:

  • חבישת מסיכות חובה!
  • שיהיה לכל בחור את ספריו הפרטיים
  • להקפיד על כל כללי הניקיון
  • לשמור על מרחק בין תלמיד לתלמיד
  • הצהרת בריאות

וכן הוא מורה כי בשלב זה לא יהיו חדרי אכל ופנימיות, אלא הבחורים ישובו לביתם.

באשר לכיתות ז' וח' בחיידרים, מורה הגר"ש כי ילמדו גם בבוקר וגם אחרי הצהריים, לפי כללי הזהירות הנ"ל, וללא התערבות בהפסקות בחצר בין הכיתות והתלמידים.

כמו כן הוא מורה לחיידרים כי ניתן להוסיף שני שנתונים שילמדו בכל תלמוד תורה, שיבחרו כפי שיקול דעת ההנהלה ועל-פי כללי הזהירות הנ"ל. "בכיתות עם מספר תלמידים גדול שאי אפשר לשמור כלל על מרחק בין תלמיד לתלמיד או במקומות צפופים, יש לחלק לשתי קבוצות מרווחות".

הגר"ש מוסיף בסיום מכתבו כי "כל אחד מצוות ההוראה או תלמיד אשר הוא או אחד מבני משפחתו בסיכון, או בסיכון הדבקה, חלילה מלהגיע למוסדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר