ברוב גדול

יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת: 'המתח שבין הרשויות - טבעי'

"ההתערבות הגדלה והולכת של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת ובסמכויותיה, מחייבת אותנו לעמוד בנחישות על כבוד הכנסת ולהגן על מעמדה"", אמר יו"ר הכנסת הנבחר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

מליאת הכנסת הצביעה ברוב של 72 חברי כנסת בעד מינויו של יריב לוין ליו"ר הכנסת הבא. לוין התפטר בסוף השבוע מתפקידו בממשלה.

בנאומו הראשון במליאה, אמר כי "הכהונה בכנסת אינה דבר מובן מאליו. היא מטילה עלינו, נבחרי הציבור, אחריות כבדה: לא רק לייצג נאמנה את ציבור שולחינו, אלא גם לעשות זאת בסגנון ראוי, בשיח מכבד, מתוך נאמנות לדרך שבשמה כל אחת ואחד מאיתנו נבחר".

לוין התחייב: "נשמש כתובת לכל אזרחי המדינה - יהודים ושאינם יהודים; דתיים, חרדים, מסורתיים, וחילונים; ותיקים ועולים חדשים".

בהתייחסות ליחסים מול בית המשפט העליון אמר לוין, "במשטר דמוקרטי תקין שלוש רשויות השלטון מכבדות האחת את מעמדה של רעותה, ואת הסמכויות המופקדות בידיה. כבוד הדדי הכרחי זה מתבטא, לפני הכל, בהימנעותה של כל רשות מהשגת גבולה של הרשות האחרת".

"הביקורת ההדדית של שלוש רשויות השלטון האחת כלפי האחרת, היא דבר טבעי. הביקורת אינה חסרון של הדמוקרטיה, היא אינה מנוגדת לדמוקרטיה, אלא היא אחד מיתרונותיה הגדולים. המתח בין הרשויות, ובכלל זה המתח שבין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת - אף הוא דבר טבעי".

לדבריו, "דווקא משום מתח זה, עלינו להקפיד הקפדה יתרה על כבודה של הרשות השופטת. אולם, ההתערבות הגדלה והולכת של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת ובסמכויותיה, מחייבת אותנו לעמוד בנחישות על כבוד הכנסת, למנוע את השגת גבולה ולהגן על מעמדה".

לסיום אמר, "אני מבקש להודות לכם על האמון שניתן בי. אפעל כמיטב יכולתי כדי להצדיק אמון זה; אעשה את המיטב כדי לחזק את האמון של אזרחי ישראל בדמוקרטיה הישראלית, ברשות המחוקקת, בכנסת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר