תיעוד מאשדוד

ללא מסכות וללא מרחק: כך חגגו בבעלזא פתיחת בית כנסת

בבית הכנסת 'בעלזא' באשדוד, החליטו לחגוג אחה"צ את החזרה לבתי כנסת. לפני תפילת מנחה יצאו החסידים בריקודים ומחולות עם ספרי תורה, ללא מסכות וללא שמירת המרחק של 2 מטרים. צפו (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מתוך הסרטון המלא (צילום: באדיבות המצלם)

בקהילת 'בעלזא' באשדוד, החליטו לצאת במחולות לאחר האישור העקרוני של הממשלה לפתיחת בתי הכנסת. אחרי הצהריים (ראשון), יצאו החסידים בתהלוכה לכיוון בית הכנסת זאת למרות שעדיין על פי ההנחיות העכשוויות אין אישור לכך והמתווה החדש צריך להגיע לאישור הכנסת.

אנשי הקהילה הנרגשים, החליטו להוציא את ספרי התורה מארון הקודש ולצאת במחולות וריקודים כשהם ללא מסכות וללא שמירת המרחק הראוי.

כזכור, אחר הצהריים (ראשון), פורסם מתווה החזרה לבתי הכנסת, כפי שהוצג וגובש על ידי נציג המל"ל, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ונציג שר הפנים, והוא צפוי להגיע לאישור במליאת הכנסת בימים הקרובים.

יצוין, כי על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. מדובר רק בבתי תפילה קבועים ולא כאלה שבהם מתפללים מזדמנים. כמו כן, יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

אפרים וובר, חבר המועצה של 'בעלזא' בעיריית אשדוד, לא היה מעוניין להגיב על הכתבה ואמר: "אין לי מה להגיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר