מגיפת ה'קורונה'

הרב קנייבסקי מזהיר: "זה חיים ומוות, גם צעירים הלכו מהעולם"

"היום זה לצערנו לא משחק, הלכו מהעולם אנשים", הזהיר הרב קנייבסקי את תלמידיו, "מדובר על חיים ומוות, ומי שעושה את זה הוא בגדר רוצח ממש" • האזינו לדברים (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ח עם בנו הגר"ש. ארכיון (צילום: ללא קרדיט)

ראש ישיבת 'קרית מלך', הגאון רבי שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הודיע לבני ישיבתו על פתיחת שתי קפסולות בישיבתו, בדרך לפתיחת הישיבה כולה.

בדבריו אמר הרב קנייבסקי: "אנחנו שמחים להודיע לכלל בחורי הישיבה שבשעה טובה ומוצלחת אנחנו בס''ד הולכים לפתוח שתי קפסולות עם בכירי הישיבה, כפי שידוע לכולם, בבידוד במשך שבועיים אחר כך יוכלו להתאחד".

הגר"ש קניבסקי הדגיש את החובה בשמירת הכללים ואמר כי "אנחנו רוצים להגיד שני דברים שחייבים לדעת חוק ולא יעבור, סעיף א' מי שיש לו איזה תסמין כלשהו, חום, או שחסר לו חוש הטעם או הריח שיש לחשוש שהוא חולה, או שיש לו בבית מי שלא שמר על הכללים בשבועיים האחרונים - אז מבקשים ודורשים ממנו שלא יבוא בשום אופן כי הוא בגדר חב לאחרים".

עוד אמר ראש הישיבה לתלמידיו: "היום זה לצערנו לא משחק, הלכו מהעולם אנשים, לא מדבר על מחלה והרגשה לא נעימה, מדובר על חיים ומוות, ומי שעושה את זה הוא בגדר רוצח ממש, לא נראה לי שאי פעם הוא יוכל להשתיק את המצפון שלו אם בגלל זה יקרה משהו למישהו, ע''ז נאמר שב ואל תעשה עדיף, מותר שיחלל שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה".

עוד הוסיף ראש ישיבת קרית מלך להזהיר את תלמידיו לפני פתיחת הישיבה: "דבר שני, מי שכן נכנס בשעטו''מ לשמור על כל הכללים, זה לא יהיה בסדר. זה חיים ומוות, גם צעירים הלכו מהעולם. שאף אחד לא יחשוב שאצלו זה לא יקרה. לכן כל אלה שנמצאים כאן שיעמדו בכל כללי הזהירות והבריאות שיגידו להם אנחנו לא יוצאים מהקפסולה וגם לא נותנים לאף אחד מבחוץ להיכנס, זה חיים ומוות".

"והדבר השלישי שהיה בעצם צריך להיות הדבר הראשון, כל אלה שלא נמצאים בתוך הקפסולה מתחייבים לשמור על סדרי הישיבה, להתפלל בזמן, כדי שזה לא יהפוך לקעמפ אין תוכנית שהישיבה תממן קעמפ לחודשיים. הישיבה רוצה שהבחורים ילמדו. אנחנו מזהירים כל בחור שלא יעמוד באחד הכללים יוציאו אותו מיד, יש ישיבות שכבר עשו את זה".

הגר"ש סיים בתפילה ובתקווה: "אנחנו כרגע עושים ניסיון ראשון לראות איך ילך הקפסולות ואם נראה שכן, אז אנחנו נפתח עוד או שבעזרת השם לא נצטרך לפתוח ככה אלא רגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר