"פייק ניוק"

סערת התפילין: רון חולדאי תובע את מירי רגב

השרה תקפה את ראש עיריית תל אביב בגלל ניסיונו לדבריה להפריע לחסידי חב"ד להניח תפילין ליהודים, וכעת מגיעה התגובה: תביעה כספית על סך חצי מיליון ש"ח • "הסתה פרועה" (בארץ)

חסיד חב"ד מניח תפילין (צילום: David Cohen/Flash90)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיש היום (שני) תביעה בגין לשון הרע נגד השרה מירי רגב, בגין התבטאויותיה נגדו בתקופת "סערת התפילין", כאילו הוא מונע מחב"ד להניח תפילין לאנשים ברחוב.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק נטען כי רגב הציגה "מצג עובדתי כוזב ומסולף מיסודו כאילו חולדאי מונע הנחת תפילין ברחבי העיר תל-אביב-יפו – דבר שלא היה ולא נברא - וזאת בידיעה שהדברים שנאמרו אינם אמת ותוך שהיא מייחסת לחולדאי אמירות ומעשים שלא היו ולא נבראו".

הם הוסיפו כי "עבור רגב המטרה מקדשת את כל האמצעים ובעבור "זמן מסך" נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת "פייק ניוז" והסתה פרועה, במקרה זה כנגד חולדאי, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה, כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך".

"ניתן היה לצפות שרגב תחזור בה מדבריה כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה, אך משלא עשתה כן ולהיפך - רק העצימה את אמירותיה השקריות, נאלץ חולדאי לבקש את התערבות בית המשפט הנכבד ולו על מנת להעביר מסר חד וברור לרגב ולנבחרי ציבור אחרים כי יש לשים סוף לתרבות השקר המזהמת את השיח הציבורי".

לסיום נכתב כי "שמם הטוב וכבודם של נבחרי הציבור אינו הפקר וכי מן הראוי שבית המשפט יאמר את דברו מקום בו הוא נחשף להשתלחות שקרית ושלוחת רסן כלפי איש ציבור, תוך פגיעה קשה ובלתי צודקת בעליל בשמו הטוב, כאשר דברים אלה נכונים ביתר שאת כאשר מתקפה חזיתית זו מגיעה מצד נבחר ציבור אחר".

בתקופת הסערה, הניח הזמר תפילין ברחוב (צילום: מתוך 'נאות חב"ד אפקה' בפייסבוק)

לכן, כאמור, תובע רון חולדאי מהשרה מירי רגב סכום של חצי מיליון ש"ח. יצוין כי לשרה חסינות, ולא ניתן כלל לתבוע אותה, כפי שאר השרים.

ברקע התביעה, הדברים הבאים המיוחסים למירי רגב בפני פעילים מפלגתיים: "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי. יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".

רון חולדאי החליט באותם ימים למנוע הקמת דוכני הנחת תפילין במרחק של 100 מטר ממוסדות חינוך, ולא אסר לחלוטין את קיום המבצעים, עליהם הכריז הרבי מליובאוויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר