דו"ח שנתי

ריינאייר: בשנה הקרובה יתכווץ היקף הנוסעים ב־50%

חברת הלואו קוסט האירית, 'ריינאייר', פרסמה את דוחות השנה הפיסקאלית 2020, והורידה את יעד הנוסעים השנתי שלה ל-80 מיליון - שזה חמישים אחוז פחות משנה רגילה (אקטואלי)

שירות כלכליסט | כיכר השבת |
חברת תעופה ריינאייר Ryanair (צילום:שאטרסטוק)

חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר הודיעה היום עם פרסום דו"חות השנה הפיסקאלית 2020, כי הורידה את יעד הנוסעים השנתי שלה ב־20%, ל־80 מיליון.

זהו הקיצוץ השני שהחברה מבצעת בתחזיות לאחר שהורידה בשבוע שעבר את היעד המקורי מ־154 מיליון נוסעים ל־100 מיליון. בחישוב כולל, מאז אפריל צמצמה ריינאייר את תחזיותיה להיקף הנוסעים בשנה הקרובה בכ־50%. על כך מדווחת רשת CNBC.

ריינאייר היא חברת התעופה הגדולה באירופה לפי קיבולת נוסעים, כאשר בחודש שעבר עקפה אותה וויזאייר בחישוב לפי מספר נוסעים.

היום דיווחה ריינאייר על רווח נקי של מיליארד יורו עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה ב־31 במרץ, עלייה של 13% לעומת השנה שעברה. עוד דיווחה החברה, כי עבור הרבעון השני של השנה הפיסקאלית 2021 היא צופה הפסד של 200 מיליון יורו. ריינאייר ציינה כי ברקע הקורונה, אין באפשרותה למסור תחזית שנתית, שכן היא אינה יכולה להעריך את התנהגות הצרכנים לאחר שתפתח מחדש את פעילותה ב־1 ביולי. מטוסי החברה מקורקעים מאז אמצע מרץ, והחברה מצפה לחדש לכל היותר 50% מנפח הטיסות ברבעון השני.

במקביל, ריינאייר מסרה כי להערכתה תירשם עלייה בהיקף ההזמנות בשבועות הקרובים, זאת בעוד מדינות מקלות את הסגר, ואנשים שהיו כלואים בבתיהם ישתוקקו לצאת לחופשה. "במקביל להקלה בהגבלות, או לאובדן האמון בהן, אני חושב שאנשים יחזרו לטוס מהר, בעיקר בזכות הורדות מחירים משמעותיות בגזרת התעופה והמלונות", כך לפי מנכ"ל ריינאייר מייקל אולירי, שאמר את הדברים ל־CNBC.

בעוד חברות תעופה מחפשות סיוע ממשלתי, ריינאייר, שמסרה כי אין בכוונתה לעשות זאת, התריעה מפני פגיעה בתחרותיות. כך, אייר פראנס צפויה לקבל חבילת סיוע ממשלתית בגובה 7 מיליארד יורו, ואליטליה תקבל סיוע של 3 מיליארד יורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר