בגלל השרב הכבד

בוטלה חובת עטיית מסכות עד לסופ"ש

שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, הודיע כי בשל השרב הכבד, הוא מבטל את חובת עטיית המסכות בכיתות ובמקומות ציבוריים עד לסוף השבוע: "גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שר הבריאות הנכנס, יואל יולי אדלשטיין, הודיע כי בשל גל החום הכבד הפוקד בימים אלו את ישראל, הוא מבטל את חובת עטיית המסכות בכיתות ובמקומות ציבוריים החל מהבוקר (שלישי) עד לסוף השבוע: "גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו".

לדברי השר אדלשטיין: "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה. אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו. נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות"

אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לחתום על היתר להסרת מסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות.

במשרד הבריאות ציינו כי: "סעיף 3ה(ה) לצו בריאות העם מקנה סמכות למנהל לקבוע תנאים ונסיבות בהם לא תחול חובת עטיית מסכה כאמור".

בצו שהוציא בר סימן טוב נכתב כי "מתוקף סמכותי לפי סעיף 20(1) לפקודת בריאות העם, 1940, ולפי סעיף 3ה(ה) לצו בריאות העם, אני קובע כי בתקופה שמיום כ"ה באייר תש"ף (19 במאי 2020) ועד ליום כ"ח באייר תש"ף (22 במאי 2020), לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס חום קיצוני הצפוי בתאריכים אלו".

אריה דרעי על ה'קורונה' במגזר החרדי

אמש פנה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, לשר הבריאות בבקשה לבטל את חובת עטיית המסכות בכיתות. לדבריו: "עומסי החום, בימים אלה, קשים במיוחד עבור התלמידים, החל מכיתה ד', שמחויבים ללמוד בכיתות עם מסיכות שמכסות את מרבית פניהם.

"ביומיים האחרונים קיבלנו פניות רבות מאוד של תלמידים, ומהן עולה שחובת המסיכות בימי שרב היא חובה שלא ניתן לעמוד בה. נכון שיש מזגנים בכיתות, אבל עדיין החום בלתי נסבל, ותלמידים רבים מעידים על קושי ועל חוסר יכולת להתרכז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר