120 גבאים:

"נושא פתיחת בתי הכנסת נדחק לשוליים ככלי אין חפץ בו"

ברקע הדרישה המתגברת לפתיחת בתי הכנסת, אחרי שמרבית המשק כבר שב לפעילות סדירה, יצאו 120 גבאים, מכל העדות והחוגים בקריאה לאפשר פתיחה: "הזוי ובלתי נתפס" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

העיכוב בתפיחת בתי הכנסת, למרות המתווה המוצע, הביא את גבאי בתי הכנסת לצאת בקריאה חריפה, גם נגד הפוליטיקאים שלטענתם אל עושים מספיק בנושא.

"אנו 120 גבאי בתי כנסת מכל קצוות הארץ, ספרדים ואשכנזים, חרדים ודתיים, מזועזעים ומשתוממים מול הידיעה שאחרי פתיחת המשק כמעט ללא מגבלות גם למסעדות נקבע תאריך פתיחה, ישנן הקלות בתחבורה הציבורית, בעוד מתווה פתיחת בתי הכנסת שהוצע על ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מיום 17.5.2020, אפילו לא עלה לדיון בממשלה".

"הזוי ובלתי נתפס בעינינו, שדווקא במדינת ישראל - מדינת העם היהודי - עם שמאז ומעולם בתי הכנסיות ובתי המדרשות היו מרכז חייו, דווקא במדינת היהודים נושא פתיחת בתי הכנסת נדחק לשוליים ככלי אין חפץ בו".

ב'בעלזא' חגגו פתיחת בית כנסת (צילום: באדיבות המצלם)

הגבאים הוסיפו, "אנו רואים בראש הממשלה, ביו"ר שס השר אריה דרעי, ביו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, ובשאר חברי הכנסת מטעם שס, יהדות התורה והבית היהודי, אחראים בשותפות מלאה למצב מביש ומבזה זה".

"אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הכנסת לנקוט מיד בצעד מנהיגותי כראוי לראש ממשלת מדינת היהודים ולחברי כנסת במדינת היהודים, ולאפשר לאלתר את פתיחת בתי הכנסת".

יצוין כי הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שיגר היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו כתב: "חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם".

על פי המתווה שפורסם, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. מדובר רק בבתי תפילה קבועים ולא כאלה שבהם מתפללים מזדמנים.

כמו כן, יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר