החשש ל'קורונה' בקפסולה

בחורי 'חברון' מתלוננים: הישיבה התנתה את קיום הבדיקות

ניידת של 'מאוחדת' הגיעה ל'חברון' כדי לעשות בדיקות לבחורים שנחשדו כבעלי תסמינים של קורונה. למרות שחלק מהבחורים חברים בקופות אחרות, ביצעו להם את הבדיקות ללא שיעברו קופה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משאית הבדיקות של 'מאוחדת' ב'חברון', היום (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הדרמה בישיבת 'חברון': ניידת הבדיקות של קופת חולים 'מאוחדת' הגיעה אחר-הצהריים (שלישי) לישיבת 'חברון' כדי לבצע בדיקה מהירה לכל הבחורים באחת הקפסולות, בעקבות כך שאחדים מהם זוהו כסובלים מתסמינים של נגיף ה'קורונה', כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחר שנחשפו לחולי 'קורונה' מאומתים - מחוץ לישיבה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר אחד התלמידים ב'חברון' כי בישיבה טענו בפניהם כי כדי לעבור את הבדיקות, ייאלצו לעבור ל'מאוחדת'. יצוין כי בסופו של דבר, לא נאלצו לעבור.

תחילה טענו בהנהלת הישיבה כי מי שאינו חבר ב'מאוחדת', יוכל לבצע בדיקה של הקופה - רק אם יעביר את חברותו מקופת החולים בה הוא חבר לקופת חולים מאוחדת, לפחות לתקופה של חודשיים.

סיור השקת ה'קפסולות' בישיבת חברון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אב לאחד התלמידים אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שהבחור שבא במסירות נפש לישיבה לא יקבל את המינימום המגיע לו כעת – בדיקה עד לישיבה, בלי התחייבות לעבור לקופת חולים אחרת".

בשיחה עם 'כיכר השבת', טענו בחורים כי הישיבה הודיעה להם: תבצעו בדיקה מטעם 'מאוחדת' תוך חתימה על טופס כי במידה והתוצאות יהיו דרך 'מאוחדת' הרי שתאלצו לעבור זמנית קופת חולים, או שתלכו הביתה.

בישיבת 'חברון' סירבו להגיב לדברים. בישיבה עצמה שלחו מוקדם יותר מסר מוקלט להורים בו נאמר כי "הישיבה בכל חשש עובדת בצמוד עם משרד הבריאות בחומרה. אם ייווצר חשש ולו הקל ביותר נעדכן את ההורים, לא נוצר שום חשש ולו הקל ביותר לחריגה ממסגרת הקפסולות הרגילה".

מנהל המגזר החרדי ב'מאוחדת', משה ברים, סיפר ל'כיכר השבת' כיצד מתנהלים הדברים. "קיבלנו פניה מישיבת חברון על מספר בחורים שפיתחו תסמינים לקורונה, הרמנו את הכפפה ושלחנו ניידת באופן מזורז לישיבה", מספר ברים.

לדבריו, "על סמך מקרי העבר, בהם משרד הבריאות העביר נבדקים שנבדקו ב'מאוחדת' לקופת החולים מקופות חולים מקבילות, הודענו גם להנהלת הישיבה כי עליה לקחת בחשבון שבמידה ותלמידים מקופות חולים מקבילות יבצעו בדיקות במאוחדת, הרי שהם עלולים להתחייב לעבור לקופת החולים כפי הנחיות של משרד הבריאות, לתקופה זמנית".

עוד הוא מוסיף כי "אין הנחיה לעבור באופן אוטומטי לקופת החולים בה מתבצעת הבדיקה, אך יש לקחת זאת בחשבון – שמשרד הבריאות הוא זה שידרוש מעבר לקופת החולים בה התבצעה הבדיקה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "קופות החולים פועלות מכח החוק המתיר להם לתת טיפול למבוטחיהן. למתן שירותים מסוג זה על ידי קופות אחרות השלכות על עדכון התיק הרפואי של המבוטח, אופן קבלת המידע ואחריות הקופה המבטחת.

"המשרד מוודא באופן שוטף כי הקופות מבצעות בדקות בהתאם לצרכים ולפריסה הנדרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר