"זה מקום תורה"

בחורים טוענים: "הישיבה ניצלה את ה'קורונה' לזרוק אותנו"

בחורים מישיבת 'בית שמואל' טוענים, שהישיבה החליטה לנצל את 'הקורונה', לזרוק אותם ולסגור את הישיבה. מנגד, בישיבה טוענים, כי המצב הרוחני הקשה גרם לרצון לפתוח מקום תורה ולא שינה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בתקופה זו, כאשר הישיבות הגדולות מתחילות לחזור ב'מתווה הקפסולות', ישיבת 'בית שמואל' הוותיקה, החליטה לנצל את המצב ולא לפתוח את הישיבה במתכונת שהייתה לפני ה'קורונה', כאשר הבחורים בישיבה טוענים שזורקים אותם, אך הנהלת הישיבה מצידה מסבירה, כי הישיבה נפתחת מחדש בשל בעיות רוחניות שהיו, והם מתחייבים לדאוג לכל הבחורים למקום שיתאים לאופי שלהם.

ישיבת 'בית שמואל' בשכונת מטרסדורף בירושלים, קיימת כבר עשרות שנים, תחת הנהגתו של ראש הישיבה הגאון רבי יצחק ארנפלד, במשך השנים ידעה הישיבה מטבע הדברים עליות ומורדות.

אחד מהורי התלמידים מספר ל'כיכר השבת' את גרסת הבחורים: "בישיבה הוחלט לסגור - את הישיבה, ולא להתחיל את הזמן ואפילו לא הודיעו לבחורים. בחורים הגרים בסמיכות עדכנו אחד את השני שעושים שיפוצים בבניין, וכדאי לפנות ארונות כדי שלא יהיו גניבות ציוד של הבחורים".

"כאשר הבחורים באו לפנות את הדברים, הם שמעו מצוות הישיבה, שאין מה לחזור והישיבה נסגרה. כעת, כל הבחורים זרוקים לרחוב ואין להם לאן ללכת".

"בנוסף", מוסיף אותו הורה, "הישיבה פתחה ישיבת קיבוץ שנמצאת ברחוב שטראוס בירושלים, ועכשיו שהבניין ריק הם רוצים להעביר לשם את הישיבה עם הבחורים החדשים ולא סופרים את הישנים".

אך בשיחה ש'כיכר השבת' קיים עם צוות הרישום ועם גורמים בהנהלת הישיבה, נשמע סיפור אחר לגמרי - אשר גם מגובה בעובדות.

"ראשית", מסביר הגורם, "אין לנו לצוות הישיבה לא יום ולא לילה, אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי למצוא סידור מתאים לכל בחור ובחור, התואם את אופיו - רק היום סידרנו עשרה בחורים במקום שמתאים להם".

"שנית, נקלענו בזמן חורף האחרון למצב עגום, הישיבה לא תפקדה כמו שישיבה צריכה להיות, גם בשל עזיבת המשגיח, מה שגרם להפקרות מוחלטת, ולכן כבר בחנוכה הודענו לבחורים, שלא נמשיך עם הישיבה במתכונתה הנוכחית, אז הטענות על כך שלא הודענו - מופרכות".

ראש הישיבה הגר"י ארנפלד מתרגש עם אמן הרגש הרב יוסף צבי ברייער

"צריך להבין", מוסיף אותו גורם, "ראש הישיבה מוסר את נפשו למען הישיבה ולמען הבחורים - אך בתנאי שזה יהיה מקום תורה ולא מקום שינה, לכן הוחלט בהנהלת לישיבה לא להמשיך עם המצב כמו שהוא, ולפזר את הבחורים בישיבות המתאימות להם".

עוד הוא מוסיף: "ראש הישיבה גם הודיע שמי שיחתום על מסמך שהוא יעמוד בכללים הבסיסיים של בן ישיבה, יוכל לחזור חזרה לישיבה, לכן הטענה כי הקיבוץ יעבור לישיבה - היא ממש לא נכונה. הישיבה נפתחת מחדש - במצב של ישיבה רגילה ולא במצב של הפקרות מוחלטת. לא ייתכן שראש הישיבה יהפוך ולמות רק כדי למצוא לבחורים סידור למקום שינה לאחר העבודה הלילית שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר