פרטים חדשים

מתקפת הסייבר על איראן; ישראל העבירה מסר

מתקפת הסייבר הישראלית על הנמל האיראני, ממשיכה להעסיק את התקשורת הבינלאומית. גורמי מודיעין בכירים אישרו כי ישראל עומדת מאחרי המתקפה התגובתית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מתקפת הסייבר של ישראל כנגד איראן ממשיכה לעורר סערה. גורמי מודיעין בכירים אישרו ל'ניו יורק טיימס' כי ישראל היא זו שאחראית למתקפת הסייבר על הנמל שהיד רג'אי במצר הורמוז.

על פי הדיווח של ה'ניו יורק טיימס' ורונן ברגמן, לא מדובר במתקפה שגרמה לנזק רב, אלא בעיקר כזו שיצרה פקקי תנועה של משאיות ודחיית משלוחים ויועדה בעיקר להעביר את המסר כי ישראל מסוגלת לפגוע בתשתיות איראניות במידה והאיראנים יוסיפו לנסות ולבצע תקיפות סייבר כנגד תשתיות ישראליות.

כזכור, התקיפה הישראלית הגיעה בתגובה לתקיפה הכושלת האיראנית כנגד תשתיות המים בישראל. האיראנים ניסו בחוסר הצלחה בולט לפגוע במתקני המים של ישראל ועוררו את זעמה. במהלך התקיפה האיראנית נותקה משאבה מההפעלה האוטומטית ונמחקו מעט נתונים לא רלוונטיים, זאת מבלי שנגרם כל נזק לאספקת המים בישראל.

על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, בתחילה ישראל לא התכוונה להגיב על המתקפה, בשל השפעתה המזערית גם אם הייתה מצליחה, אך כאשר היא התפרסמה בתקשורת החליטה ישראל להגיב באותה המטבע תוך הדלפת הסיפור לתקשורת העולמית.

בטקס חילופי השרים השבוע התייחס בנט במרומז לקרב הסייבר ואמר: "התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר. המהלך הנכון הוא להגדיר יעד - פגיעה והחלשה של איראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כדי שהוא יקפל את הזרועות ויילך הביתה. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול גם בעוד ממדים. זה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר